ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمراتی که بخاطر کندی اینترنت کم می‌شود

| دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

(پانا) -هر سال با آمدن ماه مهر ذوق در وجود بچه ها برپا می‌شد. همهمه دانش آموزان و گرمی صدای خنده هایشان در حیاط مدرسه، لبخند روی لبان معلمان می آورد. بازی والیبال صبحگاهی قبل زنگ و صدای ناظم که بچه ها را به صف می‌کرد مدرسه را شیرین تر می‌کرد. حالا با وجود ویروس کرونا همه خوشی ها از بچه ها گرفته شده است و همه باید در خانه درس بخوانند.

شبکه مجازی شاد امکان حضور در کلاس و برگزاری درس را برای همه فراهم کرده است؛ اما در این بین مشکلاتی هم به وجود آمده است. دانش آموزان تهرانی در گفت و گو با پانا از دغدغه های آموزش مجازی و یادگیری در روزهای پر استرس کرونا گفتند.

ملینا، دانش آموز منطقه 6 در گفت و گو با پانا تعریف می کند که چرا شبکه های آموزشی باب میل او نبوده است. قطع شدن صدای معلم، خطا در شبکه اسکای روم و به موقع ارسال نشدن تکالیف بخاطر خطای شاد، مشکلاتی است که من با آموزش مجازی داشتم.

پرنیا یکی از دانش آموزان منطقه 14 نیز گفت: زمانی که پیام از طرف معلم ارسال می‌شود به دست ما نمی‌رسد. حتما باید از برنامه بیرون بیاییم تا پیام ها به‌دست ما برسد.

فاطمه یکی دیگر از دانش آموزان منطقه 14 نیز عنوان کرد: ویس ها دیر باز می‌شود و صدای معلم مدام قطع و وصل می‌شود. در واقع دیر ارسال شدن تکالیف و کسر نمره مرا بسیار اذیت کرده است.

در رابطه با این مسئله مائده از منطقه 13 اینگونه پاسخ داد: امکان برگزاری لایو وجود دارد، اما اینترنت آنقدر ضعیف است که اصلا تصویر معلم را نداریم و این در یادگیری تاثیر بسیاری دارد.

غزل از منطقه 12 نیز بیان کرد: ما در فضای مجازی دیگری مانند سروش یک کلاس موقت دیگری داریم تا در مواقعی که شاد مشکل پیدا می‌کند، در آنجا ادامه درس را داشته باشیم و عقب نمانیم.
این مشکلات برنامه شاد دل همه دانش آموزان را ناشاد کرده است. کاش در این سال تحصیلی جدید می‌شد در مدرسه و روی نیمکت‌های چوبی که یادگاری بچه‌ها رویش بجا مانده درس بخوانیم. با وارد شدن معلم، بچه ها برپا بگویند و مدرسه پر از گرمی خنده معلمان و دانش آموزان شود و مدرسه دوباره رنگ شادی به خود بگیرد. به امید روزی که دوباره در مدرسه کنار دوستانمان بتوانیم درس بخوانیم.

*زهرا معمار جعفری، خبرنگار دانش‌آموز منطقه۱۲

  • ۹۹/۰۷/۲۸

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">