ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی آمریکا از قدرت تراشه‌سازی چین

| سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

یک کمیسیون امنیتی در آمریکا توصیه کرده برای مقابله با قدرت گرفتن چین در حوزه تراشه سازی اقداماتی انجام شود و در این زمینه قوانینی وضع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک کمیسیون امنیت ملی آمریکا روز گذشته به کنگره این کشور توصیه کرد تا گلوگاه‌های فناوری تولید تراشه را سخت‌تر کنترل کند تا به این ترتیب اجازه ندهد چین در بخش تولید نیمه رسانا از آمریکا جلو بزند.

کمیسیون ملی امنیت هوش مصنوعی به رهبری اریک اشمیت (مدیر سابق گوگل) که NSCAI نام دارد، به قانونگذاران توصیه کرده قابلیت‌های چین در تهیه تجهیزات ساخت مورد نیاز برای ساخت تراشه‌های رایانشی پیشرفته را محدود کنند. از این تراشه‌ها در فناوری‌های نظارتی مانند تشخیص چهره استفاده می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از تجهیزات تولید تراشه از شرکت‌های آمریکایی مانندApplied Materials Inc و Lam Research Corp تأمین می‌شوند که هم اکنون در معرض کنترل‌های شدید صادراتی در آمریکا هستند. اما شرکت‌هایی مانند نیکون و کانن در ژاپن و همچنین ASML در هلند نیز بخش زیادی از تجهیزات تولید تراشه را تهیه می‌کنند.

این گزارش توصیه می‌کند که ایالات متحده آمریکا با کشورهای مذکور همکاری کند تا هرکدام از آنها سیاستی خاص برای اعطای مجوز صادراتی تجهیزات تراشه سازی پیشرفته ایجاد کنند. همچنین این گزارش توصیه می‌کند آمریکا سیاستی بلندمدت در نظر بگیرد تا فناوری‌های صنعت نیمه رسانای چین دو نسل عقب تر از آن باشد.

علاوه بر اتخاذ گام‌هایی برای حفاظت از آمریکا و متحدانش در حوزه فناوری تراشه سازی، اقداماتی برای ترویج تولیدات این صنعت باید انجام شود. این در حالی است که از چند دهه قبل تولیدات در این صنعت به تایوان و کره جنوبی منتقل شده است.

  • ۹۹/۱۲/۱۲

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">