ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی از سن پایین کاربران تیک‌تاک

| شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک سوم کاربران برنامه تولید ویدئوهای کوتاه تیک تاک در آمریکا 14 سال یا کمتر سن دارند و این مساله نگرانی هایی را در مورد اثرات استفاده از این برنامه ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، تیک تاک برنامه ای است که توانسته توجه کاربران جوان و کم سن و سال را در بسیاری از نقاط جهان به خود جلب کند. بررسی ها نشان می دهد حدود یک سوم ۴۹ میلیون کاربر تیک تاک در آمریکا ۱۴ سال و کمتر سن دارند.

همین مساله به نگرانی در مورد امنیت این برنامه دامن زده است. همچنین مشخص نیست طراحان این برنامه به اندازه کافی به حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران خود اهمیت می دهند یا خیر.

بررسی مذکور که در ماه جولای انجام شده حاکیست در ماه جولای ۱۸ میلیون کاربر برنامه تیک تاک ۱۴ سال یا کمتر سن داشته اند و حدود ۲۰ میلیون کاربر روزانه برنامه تیک تاک در آمریکا نیز ۱۴ سال به بالا سن دارند.

تیک تاک از کاربران خود می خواهد تا سنشان را در زمان ثبت نام برای استفاده از این برنامه اعلام کنند. افراد کمتر از ۱۳ سال نمی توانند اطلاعات شخصی یا ویدئوهای خصوصی را به اشتراک بگذارند. اما هر کاربر می تواند به دروغ سن خود را بیشتر اعلام کند و علاوه بر این لزومی به جلب رضایت والدین برای استفاده از این برنامه وجود ندارد.

 

کارمندان تیک تاک از ترامپ شکایت می کنند
دستور ترامپ برای ممنوع کردن فعالیت تیک تاک در آمریکا امنیت شغلی ۱۵۰۰ کارمند آمریکایی آن را به خطر انداخته و منجر به تصمیم آنها برای شکایت از رئیس جمهور آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا هر گونه تعامل مالی با تیک تاک در ایالات متحده ممنوع است و این مساله باعث خواهد شد تا کارمندان تیک تاک در آمریکا شغل خود را از دست بدهند.

به همین علت، مدیران و کارمندان تیک تاک در اندیشه به دادگاه کشیدن رئیس جمهور آمریکا هستند و می‌خواهند از این طریق جلوی عملیاتی شدن فرمان اجرایی ترامپ را بگیرند و مشاغل خود را در ایالات متحده حفظ کنند.

پیش از این مدیران ارشد تیک تاک شکایت دیگری را بر علیه دونالد ترامپ تقدیم دستگاه قضائی آمریکا کرده بودند و این تصمیم را غیرقانونی قلمداد کرده بود. ترامپ اصرار دارد که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شده و باید به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. این در حالی است که سازمان جاسوسی سیا هرگونه انتقال اطلاعات خصوصی کاربران تیک تاک به دولت چین را رد کرده است.

به نظر می‌رسد اگر کاخ سفید بر تصمیم خود در مورد غیرقانونی بودن پرداخت حقوق به کارکنان تیک تاک اصرار کند، چاره‌ای جز فروش این شرکت توسط بایت دنس مالک آن به شرکت‌هایی همچون مایکروسافت یا توئیتر باقی نماند.

  • ۹۹/۰۵/۲۵

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">