ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود ۱۰ میلیون موبایل که در حال خارج شدن از چرخه مصرف هستند، گفت: باید کالاهایی مثل موبایل را جوری از ابتدا طراحی کرد که همه قطعات آن سبز باشد و به طبیعت بازگردد و تبدیل به انبار زباله‌های الکترونیکی نشود.

به گزارش تسنیم معصومه ابتکار در سومین هم‌اندیشی سیاستگذاران منابع آب با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌سوم ذخائر آب جهان مصرف شده است، گفت: ما در سال گذشته شاهد دو پیمان بزرگ بین‌المللی یعنی معاهده پاریس و تصویب اهداف 17 گانه توسعه پایدار بودیم.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه قدرت انطباق و انعطاف دو شاخصه مهم حکمرانی خوب است، خاطر‌نشان کرد: ما ظرفیتهای طبیعت و محیط زیست را نشناختیم و در گذشته به غلط تصور کردیم قانونی بر آن حاکم نیست و قدر معلوم و حد و اندازه مشخص ندارد و هر قدر که خواستیم می‌توانیم بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به برداشت بی‌رویه از منابع آب و وجود آمار تکان‌دهنده در تنوع زیستی افزود: کشاورزی باید بر اساس تغییر اقلیم باشد و ما باید اقتصاد، صنعت و شیوه زندگی‌مان را با این وضعیت سازگار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید با عبور از اقتصاد خاکستری، اقتصاد سبز را محقق کنیم، گفت: کسانی که سازمان محیط زیست را به سازمان «محیط ایست» تعبیر می‌کنند اندیشه و تصورشان به چندین دهه پیش برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری برنامه توسعه ششم توسعه جهت‌گیری در آب و محیط زیست است، متذکر شد: در اقتصاد سبز هیچ چیز دور ریخته نمی‌شود یا در چرخه تولید دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد یا به طبیعت باز می‌گردد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به وجود 10 میلیون موبایل که در حال خارج شدن از چرخه مصرف هستند، گفت: باید کالاهایی مثل موبایل را جوری از ابتدا طراحی کرد که همه قطعات آن سبز باشد و به طبیعت بازگردد و تبدیل به انبار زباله‌های الکترونیکی نشود.

ابتکار با بیان اینکه در حال حاضر آب مثل هوا مجانی است و باید ارزش واقعی این عناصر محاسبه دقیق شود، گفت: این علمی و منطقی نیست که حقابه‌های طبیعت را نداد و از طبیعت انتظار خدمات داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">