ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مقامات سایبری اسرائیل درباره هک گسترده پیام‌های واتس‌اپ هشدار می‌دهند.
به گزارش سایبریان؛ اداره سایبری ملی رژیم صهیونیستی به اسرائیلی‌ها در مورد پیام واتس‌اپ گسترده توزیع شده، ظاهراً تلاش فیشینگ، هشدار داد.

اخبار کانال 12 اسرائیل گزارش داد که این پیام‌ها شامل پیوندی برای پیوستن به گروهی در برنامه پیام‌رسان بودند که ادعا می‌کرد نکاتی در مورد بازار سهام ارائه می‌دهد؛ چندین پیام با محتوای مشابه، به زبان انگلیسی و عبری، همگی حاوی پیوندی برای پیوستن به گروه بودند.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که به گفته مقامات سایبری، منشأ پیام‌های مخرب از چندین کشور بوده و منجر به درخواست اطلاعات شخصی شده است. به گفته مقامات اسرائیلی، هنوز مشخص نیست که چه تعداد اسرائیلی تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفتند یا میزان خسارت وارده چقدر بوده است و همچنین هنوز مشخص نشده که این فریب، تلاشی برای استخراج جزئیات مالی یا آلوده کردن کاربران به اسب‌های تروا یا با اهداف دیگری بوده است.

اداره سایبری ملی رژیم صهیونیستی به کاربران واتس‌اپ توصیه کرد که روی چنین پیوندهای ناشناخته‌ای کلیک نکنند.

در ماه اکتبر سال جاری، این سازمان صهیونیستی هشداری کلی به مشاغل اسرائیلی صادر کرد تا نسبت به حملات سایبری احتمالی آگاه باشند، زیرا با افزایش تلاش‌های هک مواجه شده است. افراد می‌توانند حملات را مستقیماً با شماره‌گیری 119 به اداره گزارش دهند.

اوایل ماه گذشته، چک پوینت (Check Point)، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی، ادعا کرد که یک گروه هکری مرتبط با ایران از آسیب‌پذیری رایانه‌ای استفاده می‌کند که یکی از بدترین آسیب‌پذیری‌هایی است که تا به حال برای حمله به اهداف اسرائیلی مشاهده شده است.

کارشناسان معتقدند که ایران و اسرائیل درگیر «جنگ سایه‌ای» شده‌اند، که از آن جمله می‌توان به حملات سایبری متعدد و چندین حمله سایبری گزارش‌شده به کشتی‌های اسرائیلی و ایرانی اشاره کرد که هر 2 یکدیگر را مقصر می‌دانند. در ماه قبل، اسرائیل یک رزمایش شبیه‌سازی 10 روزه از یک حمله سایبری بزرگ به سیستم مالی جهان از سوی عوامل پیچیده با ادعای به حداقل رساندن آسیب به بانک‌ها و بازارهای مالی را برگزار کرد.

مقامات اسرائیلی مدعی شدند که همکاری بین‌المللی تنها راه مقابله با تهدید حملات سایبری بزرگ است.

  • ۰۰/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">