ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی زاکربرگ از تسلط چین بر اینترنت

| سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

پس از حملات گسترده دونالد ترامپ به چین، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک نیز به این کشور حمله ور شده و نفوذ آن بر حوزه قانون گذاری در مورد اینترنت را نگران کننده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، زاکربرگ از دموکراسی‌های غربی خواست تا برای حفاظت از حریم شخصی و داده‌های کاربران اینترنت به پاخیزند و چارچوب‌های جدیدی را در این زمینه ابداع کنند. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا و اف بی آی از جمله بزرگترین راهزنان دنیای مجازی محسوب می‌شوند که بدون هیچ محدودیتی داده‌های خصوصی کاربران را در آمریکا و خارج از آن مورد کنترل و سرقت قرار می‌دهند.

وی افزوده که نگران است برخی کشورها بخواهند از رویکرد چین برای قانون گذاری در مورد اینترنت تقلید کنند. زاکربرگ که در یک جلسه ویدئو کنفرانس با تیری بریتون کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا شرکت کرده بود، در این مورد گفت: بی پرده بگویم، مدلی برای حکمرانی اینترنت از کشورهایی مانند چین در حال بیرون آمدن است که ارزش‌های بسیار متفاوتی در مقایسه با کشورهای دموکراتیک‌تر غربی دارد. ما برای ابداع مدل حریم شخصی خود مسئولیت مشترک داریم.

زاکربرگ در سال ۲۰۱۹ نیز به چین حمله کرده و گفته بود نباید به چین اجازه دهیم تا قوانینی را برای بقیه اینترنت تعیین کند.

وی مدعی شده بود فیس بوک با خودکامه شدن اینترنت مخالف است. لفاظی‌های زاکربرگ در زمینه احترام به حریم شخصی کاربران اینترنت در شرایطی صورت می‌گیرد که بارها اخباری در مورد فروش اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک توسط این شرکت به مؤسسه‌های ثالث و همکاری آن با پنتاگون برای تحقیقات اطلاعاتی و امنیتی در مورد کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

  • ۹۹/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">