ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی کاخ سفید از خطرات هوش مصنوعی

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

کاخ سفید یک جلسه استماع با کارگران برگزار میکند تا تجربیات آنها از فرایند به کارگیری فناوری های خودکار توسط کارفرمایان شان برای نظارت، رصد و ارزیابی را دریابد.
به گزارش سایبربان و به نقل از خبرگزاری رویترز، در جلسه ای که کاخ سفید برگزار خواهد کرد ،علاوه بر کارگران، متخصصان فناوری، محققان و سیاستگذاران نیز شرکت خواهند کرد.

میلیونها کاربر از برنامه ها و ابزارهای هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده اند که به گفته طرفداران، این فناوری میتواند در تشخیص های پزشکی، نوشتن فیلمنامه، ایجاد اسناد توجیهی و از بین بردن باگهای نرم افزاری به کاربران کمک نماید.از آن طرف نیز نگرانیهایی در مورد نقض حریم خصوصی، تصمیمات استخدامی نادرست و کلاهبرداری های متعدد و پخش اخبار جعلی وجود دارد.

دولت آمریکا به عنوان بخشی از ارزیابی این فناوری گام هایی جدیدی برداشته است: از جمله آپدیت یک نقشه راه جدید برای سرمایه گذاری در تحقیقات هوش مصنوعی، درخواست نظر مردم درباره ریسک های هوش مصنوعی همراه گزارش هایی جدید از وزارت آموزش درباره آنکه هوش مصنوعی چطور روی آموزش، یادگیری و تحقیق تاثیر میگذارد.

جلسه استماع و اقدامات جدید پس از جلسه ای برگزار میشود که رئیس جمهور جو بایدن در ماه جاری میلادی با مدیران ارشد شرکت های برتر هوش مصنوعی از جمله مایکروسافت و گوگل آلفابت برگزار کرد.
محور این جلسه نیاز به شفافیت شرکت ها در خصوص سیستم های هوش مصنوعی و اهمیت ارزیابی ایمنی هر محصول بود.
کاخ سفید قبلا اعلام کرده بود که رئیس جمهور جو بایدن نیز از این فناوری استفاده و آن را آزمایش نموده است.

مدت کوتاهی پس از اینکه بایدن اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوباره شرکت خواهد کرد، کمیته ملی جمهوری خواهان ویدیویی را تهیه کرد که در آن ،آمریکا تبدیل به یک کشور ویران در دوره دوم ریاست جمهوری بایدن شده است، که این ویدئو کاملا با تصاویر هوش مصنوعی ساخته شده بود.

انتظار میرود با گسترش فناوری هوش مصنوعی، چنین تبلیغات سیاسی نیز رواج پیدا کند.

  • ۰۲/۰۳/۰۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">