ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نیاز ارتش آمریکا به شاخه سایبری

| سه شنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۲، ۰۵:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

یک انجمن ملی از رهبران امنیت دیجیتال نظامی کنونی و سابق از کنگره می‌خواهد تا یک سرویس سایبری جداگانه ایجاد کند، با این استدلال که فقدان این سرویس، یک خطر غیرضروری برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد خواهد کرد.
به گزارش سایبربان، در یادداشتی در 26 مارس، انجمن حرفه ای سایبری نظامی از قانونگذاران خواست تا در لایحه سالانه سیاست دفاعی سالانه، نیروی سایبری ایالات متحده را ایجاد کنند.
طبق گفته این گروه که حدود 3700 عضو دارد، برای بیش از یک دهه، هر سرویس رویکرد خاص خود را برای ارائه نیروهای فرماندهی سایبری ایالات متحده به کار گرفته است و نتایج آن که قابل پیش بینی نیز بوده است، همچنان آمادگی و اثربخشی کمی را نشان می دهد.
در این یادداشت آمده است: تنها یک سرویس، با تمام ویژگی‌هایش، می‌تواند سطح تمرکز مورد نیاز برای دستیابی به نتایج بهینه در حوزه مورد نظر خود را فراهم کند. فضای سایبری که به شدت مورد مناقشه است و به طور فزاینده‌ای مورد بحث است، تنها حوزه درگیری بدون سرویس همسو است. شهروندان ما تا کی باید این خطر غیرضروری را تحمل کنند؟

ایجاد یک نیروی سایبری به دنبال ورود نیروی فضایی در سال 2019 خواهد بود. این اولین شاخه جدید ارتش ایالات متحده طی 72 سال گذشته بوده است که مجموع شاخه های این ارتش را به 6 رسانید.
پیام این انجمن احتمالاً جرقه بحث جدیدی در کاپیتول هیل خواهد زد، جایی که تعداد فزاینده‌ای از سیاست‌گذاران خدمت نظامی خاص سایبری را امری اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.
تهدیدهای دیجیتالی ناشی از دشمنان خارجی مانند چین، روسیه، کره شمالی و ایران از زمانی که فرماندهی سایبری، بازوی جنگ دیجیتال ارتش، برای اولین بار در سال 2010 تأسیس شد، تکامل یافته و افزایش یافته است.
در همین حال، نگرانی‌ها در مورد انتقال استعداد ها به سمت فرماندهی، به یک موضوع همیشگی در کاپیتول هیل تبدیل شده است، جایی که برخی احساس می‌کنند ماموریت سایبری تهاجمی کشور در حال کوتاه‌تر شدن است و بر آمادگی کلی فرماندهی سایبری برای مقابله با تهدیدات دیجیتال تأثیر گذاشته است.
لایحه سیاست دفاعی دو حزبی سال گذشته حاوی دو ماده برای رفع این نگرانی ها بود. اولی، فرماندهی سایبری را ملزم به ارائه گزارشی با جزئیات حمایتی که از خدمات نظامی دریافت می‌کند، می‌کرد، در حالی که دومی خواستار بررسی هرگونه کمبود آمادگی در نیروی مأموریت سایبری می شد؛ کادری متشکل از حدود 6200 پرسنل که از شاخه‌های نظامی معدوم شده و قرار است در چند سال آینده تعداد تیم ها از 133 به 147 افزایش یابد.
ژنرال پل ناکاسون، فرماندهی سایبری و رئیس آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) در اوایل ماه جاری در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا شهادت داد که این دو مطالعه در ماه‌های آینده به قانون‌گذاران ارسال خواهند شد و پیش‌بینی خواهند کرد که نشان دهند زمینه‌هایی وجود دارد که می‌توان با این خدمات برای بهبود اوضاع کار کرد.

نیروی فضایی ایجاد نسبتا سریع و بدون اصطکاک خود را مدیون مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد، از جمله خرید عمده از کنگره است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز این ایده را در داخل کاخ سفید مطرح کردند و آن را در گردهمایی‌های تبلیغاتی، حتی پس از تأسیس این نیرو، تبلیغ کردند.
در مقابل، در حال حاضر هیچ اراده سیاسی در دولت بایدن برای ایجاد هفتمین شاخه نظامی وجود ندارد و تا کنون هیچ فشار مستمری از سوی قانونگذاران ارشد برای ایجاد این شاخه صورت نگرفته است.
این انجمن در یادداشت خود می‌گوید: در حالی که باید برای ایجاد چنین سرویسی اقداماتی را انجام داد، اما پیگیری سریع آن احتمالاً منبع اختلال و خطر بزرگی برای نیروها و عملیات‌های ما خواهد بود.

به گفته این گروه، بنابراین، هرگونه تصویب قانونی یک نیروی سایبری باید با مطالعه کامل برای تعیین اینکه این خدمت نظامی باید چگونه باشد، چگونه اجرا شود و جدول زمانی قابل اجرا داشته باشد، همراه شود.
دریاسالار مارک مونتگومری، مدیر اجرایی سابق کمیسیون سولاریوم فضای سایبری، می گوید که این یادداشت ضروری است، زیرا آنها به نقطه ای رسیده اند که با ارائه خدمات متعدد، از جمله آموزش، نگهداری و تجهیزات برای اپراتورهای سایبری کشور، باز هم به طور ناکارآمد عمل می کنند.
مونتگومری، که امور قانونگذاری انجمن را رهبری می کند، به خبرگزاری ریکورد می گوید: ما می توانیم به کارایی دست پیدا کنیم. فکر می‌کنم ما می‌توانیم آمادگی را افزایش دهیم و ابزار بسیار انعطاف‌پذیرتری به فرماندهی سایبری ارائه کنیم.

او خاطرنشان می کند که کنگره کار خوبی انجام داده است که به فرماندهی سایبری و ناکاسون، ویژگی‌های «منحصر به فرد» برای چیزهایی مانند فراگیری داده است.
مونتگومری می گوید: اما اساساً ما به جای کارآمدترین و مؤثرترین روش، که ایجاد یک نیروی سایبری مجزا و منحصر به فرد است، از یک راه حل استفاده می کنیم.

  • ۰۲/۰۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">