ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هر کاربر تلگرام چند می‌ارزد؟

| چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا داستانی - از این به بعد حواستان بیشتر به کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرامتان باشد. نکند که ممبری از آن کم شود یا کاربری شما را آنفالو کند چرا که هر ممبر یا کاربری 30 تا 50 تومان می ارزد و کانال تلگرامتان می‌تواند شما را یک شبه میلیونر کند.
از زمانی که پای ایرانیان به فضای مجازی و شبکه های موبایلی باز شد اتفاقات عجیب و غریبی در آن رخ داده وشبکه های مجازی راهی متفاوت از پیش را در حال پیمودنند. تلگرام و اینستاگرام هر چقدر در میان ایرانیان محبوب تر می شوند، کاربردهای مادی تری پیدا می کنند و به یک منبع درآمد بدل می‌ شوند. در ابتدایی ترین شکل تنها یک کانال تلگرامی بالغ بر 30 میلیون تومان در ماه به جیب می زند و آن طور که صاحبش در گفت و گو با رسانه اعلام کرده، قیمت تبلیغات در این کانال تلگرامی که شاید همه ما آن را بشناسیم (گیزمیز) بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان است که سه هفته از پیش این تبلیغات رزرو می شود. معمولا روزی ۲ تبلیغ بیشتر در کانال گذاشته نمی شود چرا که کیفیت کانال بسیار اهمیت دارد تبلیغات زیاد موجب ریزش ممبرهایی شود. با این وجود این روزها اتفاقات دیگری به دست وب مسترهای ایرانی برای اینستاگرام و تلگرام رقم می‌خورد.

 

کار آفرینی به سبک تلگرامی
در سال‌های اخیر حرف از کارآفرینی بسیار به میان آمده و عموما اکثر کارشناس معتقدند که کارآفرینی تنها دوای درد بیکاری و اشتغال در ایران است. هر چند کارشناسان حال و روز کارآفرینی در ایران را وخیم اعلام می کنند اما باید گفت که شبکه‌های مجازی به خصوص شبکه‌های موبایلی افق تازه ای را به روی کارآفرینی در ایران گشوده است.
کارآفرینی به سبک شبکه‌های مجازی اتفاقی است که این روزها در بازار سیاه شغل‌های مجازی در ایران رقم می‌خورد و هر روز به شمار کسانی که به این شغل‌ها می پیوندند افزوده می شود. این روزها تنها با جست و جوی چند کلمه (خرید، فروش، تلگرام و اینستاگرام) در گوگل می توانید چندین سایت‌ را بیابید که انواع و اقسام کانال‌های تلگرام، انواع ممبر‌های تلگرامی، بازدید پست‌های تلگرامی و حتی صفحات اینستاگرامی را به فروش می رسانند.

 

هر «ممبر » چند؟
از زمانی که تلگرام قابلیت ساخت کانال‌ را به ویژگی‌های خود افزود تا به امروز شاید شمار کانال‌های تلگرام از دست خود آن هم خارج شده باشد. می توان به صراحت گفت که در همان ساعت‌های اولیه هزاران کانال تلگرامی به دست کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی ساخته شدو حالا با وجود گذشتن چندین ماه از زمان راه اندازی کانال در تلگرام، برخی از ایرانی‌ها چوب حراج به کانال های خود می زنند و آن‌ها را به فروش می رسانند و عده ای دیگر برای خرید آنها دست به درج آگهی‌ می زنند. سایت‌های متعدد و حتی کانال‌های بسیاری در رابطه با فروش این کانال‌ها در فضای مجازی بر پا شده اند. با عضویت در این کانال می توانید به راحتی ببینید که در روز چه تعداد آگهی برای خرید و فروش این کانال ها درج می شود و این کانال ها چه قیمتی دارند.
آن طور که از طریق آگهی های درج شده در سایت های تبلیغاتی فروش کانال می توان فهمید، یکی از ملاک های قیمت گذاری بر روی کانال تعداد کابران یا همان ممبرهای کانال است. موضوعی که کارشناس فروش هم مهر تایید بر آن می زند و در گفت و گو با «ابتکار» می گوید: هر هزار عضو 30 تا 50 هزار تومان قیمت دارد و کانال ها از این طریق قیمت گذاری می شوند. شاید در درجه اول این سوال هم به ذهن شما رسیده باشد که چرا قیمت ممبرها متفاوت است. سوال بجایی است که پاسخ شاید در ذهن من و شما نگنجد اما کارشناس فروش در پاسخ به این سوال می گوید: کانال‌ها و ممبرهایش براساس موضوعات قیمت متفاوتی خواهند داشت و هر چقدر که کانال تخصصی تر باشد، قیمت ممبرهای آن هم بالاتر خواهد رفت.

 

دست از پست گذاشتن در کانال‌هایتان بر ندارید
آن طور که شواهد نشان می دهد فروش کانال تلگرام بازار داغی دارد تا آنجایی که بسیاری از افراد حتی به فروش کانال های نو پای خود با 50 عضو و قیمت 100 هزار تومان هم رضایت می‌دهند البته در میان آگهی های فروش کانال تلگرام قمیت‌های میلیونی هم به چشم می‌خورد. براساس آنچه که کارشناس فروش تلگرام می‌گوید، می توان تخمین زد که یک کانال تخصصی با 500 هزار عضو قیمتی بالغ بر 25 میلیون تومان خواهد داشت. گرچه مدیر کانال گیزمیز معتقد است که یک کانال تلگرام یک میلیون نفری بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد.


از خرید و فروش ممبر بین المللی تا تعداد بازدید
کانال تنها چیزی نیست که در سایت‌ها به فروش می ‌رسد. با سرک کشیدن به سایت‌ها می توان دید که انواع و اقسام ممبر (کاربر یا عضو) از داخلی تا بین المللی، فالوور (دنبال کننده) تا لایک و بازدید به فروش می رسد. هر کدام از آنها مبلغ خاصی دارند و بر طبق قاعده ای خاص قیمت گذاری می شوند. براساس آنچه که در سایت‌های فروش فالوور درج شده خرید فالور (دنبال کننده) در اینستاگرام 150 هزار تومان قیمت دارد و کاملا تضمینی است. البته فالوورها و ممبرها می تواند فیک یا اصلی باشد. هر 10 هزار فالوور فیک بین المللی تقریبا 130 هزار تومان قیمت دارند و هر هزار فالوور فیک ایرانی 33 هزار تومان قیمت گذاری شده اند. هر هزار لایک فیک ایرانی 35 هزار تومان و هر هزار و 500 لایک فیک بین المللی 21 هزار تومان قیمت دارد. در ارزان ترین حالت می توان 5 هزار ممبر فیک ایرانی در تلگرام را با قیمت 145 هزار تومان خریداری کرد و اگر بخواهید این ممبرها حقیقی باشند باید برای خرید 5 هزار شماره مجازی یا کاربر تلگرام یک میلیون تومان هزینه کنید.
پیچ اینستاگرام با 649 هزار عضو مبلغی بالغ بر 30 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در توضیحاتش نوشته شده است که هر پست بین 1000 تا 2000 لایک دارد. هر فردی که صاحب این صفحه شود می تواند با قبول آگهی به مبلغ 35 هزار تومان در ماه سود کلانی را به جیب بزند. (منبع:ابتکار)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">