ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هسته معاملاتی فرابورس هک نشده بود

| شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اختلال در سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای امسال گفت: بحث هک شدن سیستم معاملات در آن روز اتفاق نیفتاده و مطرح نیست، بلکه این سیستم با اختلال مواجه شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «میثم فدایی» با اشاره به اینکه سیستم معاملاتی فرابورس در ابتدای معاملاتی امسال دچار مشکل شد، گفت: بحث هک شدن سیستم معاملات در آن روز اتفاق نیفتاده و مطرح نیست، بلکه این سیستم با اختلال مواجه شد.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بحث نگهداشت سیستم معاملات را بر عهده دارد و بورس و فرابورس دریافت‌کننده خدمت از این شرکت هستند، گفت: در روزهای ابتدای امسال مشکلات سخت‌افزاری موجب شده بود تا حجم قابل توجهی از اطلاعات در این سامانه قابل پردازش نباشد، و همین موضوع موجب شد تا معاملات با مشکل مواجه شود که البته تمهیدات لازم برای جلوگیری از رخداد این گونه اتفاقات دیده شده است.

وی اضافه کرد: هسته معاملاتی کنونی کشش برخی معاملات به ویژه در حوزه مشتقات ندارد و سامانه موجود صرفاً برای خرید و فروش‌های نقدی است و امیدواریم با رفع محدودیت‌های برجامی بتوانیم هسته معاملات جدیدی را در بازار سرمایه داشته باشیم.

  • ۰۱/۰۲/۱۰

سازمان بورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">