به گزارش فارس، به دنبال اقدام‌ اخیر «یوتیوب» و اجازه پخش فیلم‌هایی از برگزاری تجمعات غیرقانونی در روسیه، یک نهاد نظارتی این کشور به شرکت آمریکایی «گوگل» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «روسکام نادزور» نهاد  نظارت بر امور ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه یکشنبه از شرکت گوگل خواست پخش تبلیغات مرتبط با تجمعات گسترده غیرقانونی در روسیه را از کانال‌های یوتیوب قطع کند.

بر اساس این گزارش، به دنبال برخی اعتراض‌ها به ممانعت از حضور تعدادی از نامزدهای اپوزیسیون در انتخابات شورای شهر مسکو، منابع رسانه‌ای روز گذشته از تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز در مسکو و بازداشت صدها نفر خبر دادند.

به گزارش شبکه  خبری «راشا تودی»، تظاهرات روز شنبه در حمایت از نامزدهای مخالف دولت روسیه که از حضور در انتخابات شورای شهر مسکو منع شدند، به بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات منجر شد. 

به گزارش رویترز، نهاد روسکام نادزور اعلام کرده در صورتی که پخش چنین فیلم‌هایی از کانال یوتیوب متوقف نشود، مسکو آن را «دخالت در امور حاکمیتی خود» و «اقدامی خصمانه» تلقی خواهد کرد.

دولت روسیه چندی قبل نیز گوگل را برای دومین بار و به علت نقض قوانین داخلی این کشور حدود 11100 دلار جریمه کرد. بر اساس قانونی که در جولای (تیر) سال 2018 به تصویب دولت روسیه رسید، موتور جستجوهای اینترنتی باید از ارتباط برقرار کردن به محتوایی که توسط دولت این کشور غیرقانونی اعلام شده، خودداری کنند، اما گوگل از این قانون تخطی کرد.

یوتیوب، دومین وبگاه پرطرفدار در جهان و از زیرمجموعه‌های گوگل است