ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هشدار معاون بایدن درباره هوش مصنوعی

| جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون رئیس جمهور آمریکا خواستار اقدامات موثر برای مقابله با تمامی خطرات مرتبط با هوش مصنوعی شد و هشدار داد که این فناوری می‌تواند امنیت مردم و دموکراسی کشور را تهدید کند.
به گزارش فارس، «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی خواستار اقدام فوری برای محافظت از مردم و دموکراسی در برابر خطرات ناشی از هوش مصنوعی در کشور شد و در راستای هشدار ناشی از این خطرات، یک سری اقدامات را برای رفع نگرانی‌های ناشی از این فناوری اعلام کرد.

به گزارش «رویترز»، هریس در جریان یک سخنرانی در سفارت ایالات متحده آمریکا در لندن از خطراتی که فناوری هوش مصنوعی می‌تواند برای افراد و سیستم سیاسی غرب ایجاد کند، صحبت کرد.

وی اذعان کرد که فناوری هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد «حملات سایبری در مقیاسی فراتر از هر چیزی که قبلا در این زمینه دیده شده» را دارد و می‌تواند منجر به ایجاد سلاح‌های بیولوژیکی با فرمول هوش مصنوعی شود که به موجب آنها جان میلیون‌ها نفر به خطر خواهد افتاد.

هریس از این تهدیدات به عنوان «تهدیدات هوش مصنوعی» یاد کرد و گفته همه آنها می‌تواند زندگی بشر را به خطر بیاندازد و تحت الشعاع قرار دهد.

قرار است ایالات متحده آمریکا «موسسه ایمنی هوش مصنوعی» را ایجاد کند تا بتواند خطرات احتمالی حاصل از این فناوری را شناسایی و با آنها مقابله کند.

هریس طی سخنرانی در سفارت واشنگتن در لندن گفت: «وقتی مردم در سراسر جهان به دلیل سیل گسترده اطلاعات نادرست و غیرواقعی مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌توانند واقعیت را از دروغ تشخیص دهند، آیا نباید نگران این موضوع برای به خطر افتادن دموکراسی بود؟

پیشتر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز فرمان اجرایی را صادر کرد تا به موجب آن دولت ایالات متحده آمریکا نظارت بیشتری بر سیستم‌های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی که می‌تواند امنیت ملی، اقتصاد و سلامت عمومی را به خطر بیاندازد، داشته باشد.

معاون رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته پیشنهاد ایجاد موسسه مشابهی را در بریتانیا هم مطرح کرد. بسیاری بر این باورند که اظهارات کامالا هریس با هدف تحت تاثیر قرار دادن مواضع نخست وزیر بریتانیا در جریان نشست هوش مصنوعی روز پنج شنبه است که خود هریس قرار است در این رویداد شرکت کند. با این حال بسیاری از مقامات بریتانیایی هر گونه نگرانی در باب هوش مصنوعی را رد کردند.

به گفته کامالا هریس، تاکنون ۳۰ کشور موافقت خودشان را برای امضای بیانیه سیاسی مورد حمایت ایالات متحده در خصوص استفاده از هوش مصنوعی توسط ارتش‌های ملی اعلام کرده‌اند.

  • ۰۲/۰۸/۱۲

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">