ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همراه اول پیشران ارتباطات کشور است

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

انتشار جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای مقطع زمانی سه ماهه نخست سال 1400 نشان داد که همراه‌اول با اختلاف زیاد همچنان انتخاب نخست ایرانی‌ها باقی مانده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز، بررسی تطبیقی گزارش عملکرد اپراتورهای موبایل در زمستان سال 99 و بهار سال 1400 نشان از آن دارد که بدون تغییر محسوسی در جایگاه اپراتورهای موبایل، همراه اول کماکان پیشران ارتباطات کشور است.
بر اساس گزارش اخیر رگولاتوری که روز قبل منتشر شده است، همراه اول در مجموع بالغ بر 101 میلیون سیم‌کارت و اپراتور دوم (ایرانسل) نیز در مجموع بالغ بر 94 میلیون سیم‌کارت به بازار عرضه کرده‌اند.
فارغ از اختلاف 6 میلیونی در عرضه و فروش سیم‌کارت‌ها بین دو اپراتور اصلی کشور، اختلاف و مساله اساسی به تعداد سیم‌کارت‌های فعال و در حال استفاده در شبکه موبایل کشور مربوط می‌شود که بیانگر جایگاه اصلی و سهم واقعی اپراتورها از بازار ارتباطات کشور و مشترکان واقعی ایشان مربوط می‌شود.
بر این اساس از 101 میلیون سیم‌کارت واگذار شده از سوی همراه‌اول بالغ بر 70 میلیون خط فعال و از سوی مشترکان در حال استفاده است. 
در مورد ایرانسل اما این نسبت از این قرار است که از بالغ بر 94 میلیون سیم‌کارت فروخته شده در بازار بیش از 56 میلیون سیم‌کارت در حال استفاده و فعال است.
به عبارت دیگر فارغ از اختلاف 6 میلیون سیم‌کارت بیشتر عرضه شده از سوی همراه‌اول در قیاس با ایرانسل، حدود 31 میلیون سیم‌کارت در شبکه همراه اول فعال نیست. اما در مورد اپراتور دوم بیش از 38 میلیون مشترک از سیم‌کارت خود استفاده نمی‌کنند.
نکته مهم دیگر در این گزارش به فاصله و اختلاف بالای 14 میلیون مشترک فعال در میان اپراتورهای اصلی کشور (همرا‌ه اول با ایرانسل) باز می‌گردد.
به این ترتیب که از مجموع 131 میلیون سیم‌کارت در حال استفاده از سوی ایرانی‌ها، بیش از 70 میلیون سیم‌کارت فعال به همراه‌اول، 56 میلیون سیم‌کارت به ایرانسل و نزدیک به 5 میلیون سیم‌کارت نیز مربوط به مشترکان رایتل می‌شود.

  • ۰۰/۰۵/۱۰

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">