ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هممون قربون همدیگر بریم !

| يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۴، ۰۴:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

محمد رجبی - در نشست ملی فناوری اطلاعات که در تاریخ 12/4/84 در محل اجلاس سران برگزار شد ، برگزارکنندگان نشست ، خود را مورد تقدیر و تشکر قرار دادند.

در فضای صمیمی و خانوادگی نشست ملی فناوری اطلاعات که در حضور جمع کثیری از غریبه های صنف IT تشکیل شد هر چند آشنا نبود ، پدر خانواده ، پسر را می بوسید و پسر پدر را ، این قربان آن می رفت و آن تصدق این.

خلاصه آنقدر فضای لطیف و با محبتی حکمفرما بود ( که الهی خودم قربون همشون برم ) که رئیس جمهور محترم فراموش نمود بشنود که نظام صنفی رایانه با آراء 10 استان از 28 استان کشور ! شکل گرفته و همونهایی که همه مون فداشون بشیم و بشید چقدر زحمت کشیدند تا همین 10 استان نیز آمادگی احراز شرایط همراه المپیاد فیزیک بنمایند.

لازم به ذکر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که زحمات طاقت فرسا و پروژه های بزرگی را در راستای خط و دستور زبان فارسی در محیط دیجیتالی متحمل شده است و یکی از هدایای به رئیس جمهور آینده قلمداد شد نیز افتخار حضور نداده در عوض سازمان تبلیغات اسلامی بخاطر کسب 850 میلیون تومان بودجه و بلاتکلیفی آن ، لوح سپاس و تقدیر دریافت نمود.

نشست گزارش ملی فناوری اطلاعات ، ببخشید نشست ملی گزارش فناوری اطلاعات ، نه ببخشید نشست ملی انجمن شرکتهای انفورماتیک در حالی خاتمه یافت که تمامی دست اندرکاران صنف IT با حضوری فعال ، شاداب و صمیمی ، نمی توانستند خرسندی خود را پنهان نمایند.

لازم به ذکر است درفاصله زمانی ساعت 8 شب شنبه 11/4/84 تا 9 صبح یکشنبه 12/4/84 آنقدر پروژه های مختلف IT به بار نشسته و کامل شده است که وقتی مدیر کل محترم سازمان برنامه و بودجه از اجرا و اتمام پروژه ها خبر میداد ، انگشت حیرت چند نفر از مدیران شرکتهای IT خصوصا دولتی لای دندانهایشان قطع شد که البته سرعت فناوری اطلاعات آنقدر زیاد است که اینها پیشش هیچ است .

عمو جان می گفت اونور آب انگشت که سهله ، وقتی مدیران گزارش میدهند ساق پایشان را هم گاز می گیرند.

جالب آنکه جناب آقای ابطحی ، استثناً در جمع دیجیتالی ها از دوربین دیجیتالی موبایلش هیچ استفاده ای نکرد و خوب البته ادب ایشان که میدانند پیش قاضی ، ملق بازی نباید کرد جای تشکر دارد.

در پایان مراسم در حالیکه مدیران شرکتهای بسیار بزرگی ! که با قدمت کمتر از تکفا ( زیر 3 سال ) شکل گرفته و آشنا و شریف هستند آفتابی نشده ، مدیران بی عرضه و پیر و پاتال IT کشور نیز که متاسفانه ، بیش از 90% بازار بدون رانت بخش خصوصی کشور را در دست دارند بی اعتنا به لوحهای تقدیر سالن را ترک کردند ، چه آنکه لوح نماینده که سهله ، لوح اصل نیز اثری در کسب و کار و اهداف آنها ندارد.

البته خوب این سوای معدودی است که هم ستاد انتخابات تشکیل میدهند و حمایت مالی میدهند و حمایت می گیرند و ... که درجوامع پیشرفته و مترقی ، سیاست و اقتصاد جزء انفکاک ناپذیر است و طبیعی است !

فراموش نشود که مدیریت برگزاری نشست ، هفته قبل از خجالت خبرنگاران حوزه IT با لوح و سکه در آمده بود و فاتح خبرها نیز به نمایندگی از خبرنگاران ، لوح تقدیر دریافت نمود ، و اما اونکه جایش خالی بود فتحعلی اویسی بازیگر سینما و تلویزیون بود که بگوید " دیجیتالم کجا بود" تا به پاس خدمات ارزشمندش در فرهنگ سازی !! لوح تقدیر بگیرد.

خلاصه آنکه اگر بودید دمتان گرم و اگر نبودید جایتان خالی ! رشد دیجیتالی را داشته باشید .

راستی وزیر و دستگاه ICT کجا بودند ؟

خالی از لطف نیست که طبق آخرین دستاورد دانشمندان اگر فردی پنج برابر سرعت نور دور درختی بچرخد می تواند باسن خود را مشاهده کند.

  • ۸۴/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">