ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هند: حمله هکرهای ایرانی رو به افزایش است

| يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۰۶:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناسان هندی مدعی شدند که حملات سایبری از سوی هکرهای ایران در حال افزایش است.
به گزارش سایبریان؛ کارشناسان هندی ادعا کرده‌اند که با وجود شناخته بودن تهدید دارایی‌های راهبردی سایبری هند به‌وسیله هکرهای پاکستان و چین، اخیراً با پدیده جدیدی در خصوص مواجهه ادارات دولتی هند با هکرها در ایران روبرو شده‌اند.

منابع هندی مدعی هستند که در هفته‌های اخیر چندین بخش دولتی از جمله وزارت دفاع، بانکداری، ادارات پلیس ایالتی، آموزش، مخابرات و شرکت های خصوصی فناوری اطلاعات مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفته‌اند و بیشتر این حملات در کرالا و پس از آن دهلی نو مشاهده شده است. حملات سایبری مشابهی نیز در ایالت‌هایی مانند بیهار، آسام، بنگال غربی، آندرا پرادش، تلانگانا و ماهاراشترا مشاهده شد.

بنابر ادعای منابع وزارت کشور هند، کارشناسان برای مقابله با موج جدیدی از حملات باج‌افزاری، که منشأ آن به ایران بازمی‌گردد، وارد عمل شده‌اند. یک مقام ارشد هندی در گفتگو با نیو ایندین اکسپرس (New Indian Express) ادعا کرد که ماهیت حملات روزافزون از سوی ایران، در اصطلاح امنیت سایبری به عنوان عملیات «قفل و نشت» توصیف می‌شود. در این حملات سایبری، هکرها با استفاده از باج‌افزار، یک سیستم آنلاین را به طور کامل قفل، اطلاعات حساس را از سیستم دانلود، سپس از قربانیان برای پرداخت پول باج‌گیری می‌کنند، در غیر این صورت مهاجمان داده‌ها را در دارک‌وب منتشر می‌کنند.

در ماه نوامبر سال گذشته، مایکروسافت بیانیه‌ای با ادعای شیوع فزاینده هکرهای ایرانی خطاب به کشورها و شرکت‌های خصوصی در سرتاسر جهان منتشر کرد. براساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات تهدید مایکروسافت و واحد امنیت دیجیتال، گروه‌های هکر مستقر در ایران به طور فزاینده‌ای شرکت‌های هندی در حوزه فناوری اطلاعات را همراه با شرکت‌هایی در سرزمین‌های اشغالی و امارات هدف قرار می‌دهند.

  • ۰۰/۱۲/۱۵

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">