ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هوش مصنوعی جاسوسی می‌کند!

| يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

براساس گزارش‌های رسیده چند حساب کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی در شبکه لینکدین ساخته شده که در واقع به عنوان یک ابزار برای جاسوسی کاربرد داشته است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، افزایش استفاده‌های نادرست از ابزار هوش مصنوعی در چند سال گذشته منجر به نگرانی مردم شده است.

به تازگی خبری منتشر شده که حاکی از جاسوسی توسط ابزار هوش مصنوعی است؛ براساس گزارش‌های رسیده چند حساب کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی در شبکه لینکدین ساخته شده که در واقع به عنوان یک ابزار برای جاسوس از مقامات آمریکایی و افراد مشهور این کشور کاربرد داشته است. 

کارشناسان فناوری هشدار می‌دهند، توسعه ابزار هوش مصنوعی بدون ایجاد مراقبت‌های لازم زمینه تقلب، جاسوسی و انتشار اطلاعات غلط را فراهم می‌کند. 

این خبر توسط آسوشیتدپرس منتشر شده و تأکید می‌کند دلیل استفاده سودجویان از ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس‌هایی شبیه به واقعیت است که تشخیص تقلبی بودن آنها نیز کار بسیار دشواری است. 

یکی از این حساب‌های کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی مؤفق به ایجاد یک رابطه دوستی با وینفری اقتصاددان آمریکایی شده بود؛ وینفری نامزد ریاست فدرال رزور آمریکا و از دستیاران معاون وزارت خارجه این کشور است که این ربات سعی بر تخلیه اطلاعاتی وی داشته است.

این حساب کاربری هوشمند و در عین حال تقلبی «کتی جونز» نام دارد و براساس اطلاعات در دسترس با تعدادی از سیاستمداران واشنگتن ارتباط دوستی برقرار کرده است.

  • ۹۸/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">