ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهر نوشت: یک رسانه غربی بدون ارائه سند مدعی است که هکرهای حمله کننده به سایت سازمان بهداشت جهانی با ایران مرتبط هستند.

سازمان جهانی بهداشت از حمله سایبری و تلاش هکرها برای رخنه به سیستم رایانه‌ای و ایمیل‌های کارکنان این سازمان خبر داده و رویترز در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، مدعی ارتباط هکرها با ایران شده است.

طارق یاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت وقوع این حملات سایبری را تأیید کرد و متذکر شد که هکرها از روز ۲ مارس سال جاری میلادی (۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸) در تلاش برای رخنه به سیستم ایمیلی این سازمان بوده‌اند.

او افزود: «تا آنجا که ما پیگیری و بررسی کرده‌ایم، هیچیک از این تلاش‌ها موفق‌آمیز نبوده است». سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت، این سازمان نمی‌داند که مسئول این حملات سایبری کیست.

گفته می‌شود که هکرها از طریق ارسال ایمیل‌های فیشینگ حساب ایمیل‌های کارکنان سازمان جهانی بهداشت را هدف قرار دادند. ایران دخالت در این حمله سایبری را رد کرده است. یک سخنگوی وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی نقش داشتن ایران در این ماجرا را "دروغ محض به منظور تشدید فشار بر ایران" خواند. به گفته او جمهوری اسلامی خود قربانی حملات سایبری است.

  • ۹۹/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">