ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هکرها به جان هم افتادند

| يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

تالار گفتگوی اینترنتی مشهوری که هکرها در آن اطلاعات حساب کاربری کاربران هک شدن اینستاگرام را به یکدیگر می‌فروختند توسط گروه دیگری از هکرها هک شد.

خبر هک شدن این انجمن مشهور چندی پیش توسط مدیر این تالار منتشر شد. آن‌طور که او در پیام خود گفته هکر یا هکرهایی موفق شده‌اند با رخنه در سرور سرویس‌دهنده به این تالار به اطلاعات پشتیبانی گرفته‌شده آن دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات کل پایگاه داده این وب‌سایت تا دسامبر سال میلادی گذشته را شامل می‌شده است.
تالار گفتگوی مورد اشاره (OGUsers) در طول سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مشهورترین بازارهای سیاه فروش حساب‌های کاربری هک شده شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و شبکه پلی‌استیشن شناخته می‌شود. همین موضوع هم آن را به پاتوق اختصاصی برای هکرهای سارق اطلاعات کاربری بدل کرده بود. هکرهای که اطلاعات مسروقه خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروختند.
بسیاری از هکرهای فعال در این تالار گفتگو برای سرقت اطلاعات کاربران از تکنیکی موسوم به سیم سواپینگ (SIM swapping) استفاده می‌کردند. این تکنیکی است که در آن هکرها با هک کردن شماره موبایل افراد و کنترل پیام‌های دریافتی آن این می‌توانند کد امنیتی که وب‌سایت‌ها برای تائید هویت به موبایل افراد فرستاده می‌شود را شنود کنند.
آن‌طور که مدیر انجمن گفتگوی OGUsers می‌گوید این تالار گفتگو این روزها در آستانه سومین سال فعالیت خود است و تا به امروز با هیچ مشکل امنیتی مواجه نشده بوده است. او درعین‌حال دخالت تالار در فعالیت‌های غیر قانونی را رد کرده و گفته است «اینکه کاربران ما شخصاً چه می‌کنند در حیطه مسئولیت ما نیست».

** سرنوشت اطلاعات هک شده
به گزارش ایرنا کمی پس از هک شدن پایگاه داده تالار OGUsers، اطلاعات هک شده آن توسط کاربری با نام مستعار Omnipotent، در یک تالار گفتگوی مشهور دیگر محبوب هکرهای کلاه سیاه منتشر کرد. او با انتشار پیام کوتاهی تمام اطلاعات به سرقت رفته تالار OGUsers را در تالار Raidforums منتشر کرد. همچون تالار قبلی این تالار نیز یکی دیگر از پاتوق‌های مشهور هکرها شمرده می‌شود. پاتوق دیگری برای حراج اطلاعات خصوصی و پایگاه داده‌های سرقت شده در جریان حملات سایبری.

  • ۹۸/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">