ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از محققان گوگل اعتقاد دارد که به دلیل مشکل حریم خصوصی در برخی برنامه ها، هکرها می توانند بدون اعلام یا رضایت کاربر اقدام به گرفتن عکس یا ضبط ویدئو از طریق دوربین های تلفن همراه کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان با انتشار ترجمه مقاله ای در این زمینه آمده است: آیفون یک مشکل حریم خصوصی دارد که به توسعه‌ دهندگان برنامه‌های iOS امکان گرفتن عکس و ضبط ویدیوی زنده از هر دو دوربین جلو و عقب را بدون هیچ اعلان و یا رضایت می دهد.
آی او اس (iOS) یک نوع سیستم عامل تلفن همراه است که توسط شرکت اپل طراحی شده است.
این مشکل در روشی است که نرم‌افزار‌های اپل با استفاده از آن به دوربین گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا می‌کنند.
بنظر می آید یک برنامه قانونی در برخی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، واتس آپ و اسنپ چت برای درخواست دسترسی به دوربین شما وجود دارد و آن گرفتن عکس با استفاده از برنامه است.
بنابراین این سیستم مجوزدهی یک باگ یا یک آسیب‌پذیری نیست و یک ویژگی است که به روشی که اپل طراحی کرده است کار می‌کند.
اما با توجه به گفته محققان هر برنامه مخربی می‌تواند امتیاز این ویژگی را دریافت کند و مخفیانه از طریق دوربین به ضبط فعالیت‌های شما بپردازد.

*** برنامه‌های آیفون می‌توانند در هر زمانی دوربین شما را روشن کنند
فلیکس کراس (Krause) محقق گوگل در این زمینه گفته است که اعطای مجوز دوربین می‌تواند امکان دسترسی توسعه ‌دهندگان برنامه‌های iOS به این موارد را فراهم کند: هر دو دوربین جلو و عقب دستگاه شما ، عکس گرفتن از شما در هر زمانی که برنامه در پیش‌زمینه در حال اجرا است ، بارگذاری محتوای ضبط شده ، اجرای تشخیص صورت در آن‌ واحد برای خواندن الگوی چهره‌ شما که همه این‌ موارد بدون هشدار یا اطلاع شما انجام می‌شود.

*** چگونه از حریم خصوصی خود محافظت کنیم؟
محققان به اپل توصیه کرده‌اند که راه دیگری را برای اعطای مجوز موقت برای دسترسی به دوربین معرفی کند به این ترتیب برنامه‌ها می‌توانند در مدت زمان محدودی به گرفتن عکس بپردازند و سپس دسترسی آنها لغو شود.
یک راه دیگر معرفی یک چراغ اعلان (نوتیفیکیشن) برای آیفون است که به کاربران هنگامی که فعالیت آنها ضبط می‌شود اطلاع دهد.
مهمتر از همه این است که به هر برنامه مخرب اجازه ندهید که وارد آیفون شما شود؛ برای این مورد همیشه برنامه‌ها را از منبع مورد اعتماد و رسمی دانلود کنید و نظر دیگر کاربران در مورد آن برنامه را بخوانید.
بر اساس گفته کارشناسان اکنون تنها راه عملی برای حفاظت از خود این است که مانند مارک‌زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک و جیمزکامی مدیر سابق پلیس فدرال آمریک ادوربین خود را بپوشانید .
این متن ترجمه ای از مقاله ' iPhone Apps With Camera Permissions Can Secretly Take Your Photos Without You Noticing ' در سایت thehackernews.com است.
مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یک مرکز امداد امنیت رایانه‌ای، فعالیت خود را در زمینه تخصصی ارائه سرویس مدیریت حوادث امنیتی و آسیب‌پذیری‌های شبکه، از سال 1386 آغاز کرد.

  • ۹۶/۰۸/۱۵

آیفون

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">