ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هک بانک‌های آمریکایی به دست یک انگلیسی

| جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

یک شهروند انگلستانی متهم به هک رایانه بانک‌های ایالات‌متحده و سرقت میلیون‌ها دلار شد.
به گزارش سایبربان به نقل از اینفو سکیوریتی؛ یک مرد بریتانیایی در نیویورک به نفوذ غیرمجاز کامپیوتری، کلاه‌برداری اوراق بهادار، کلاه‌برداری مالی و سایر جرائم که باعث زیان بیش از 5 میلیون دلاری در آمریکا شد، متهم شده است.

بر اساس یک شکایت 10 بندی که دیروز علنی شد، ادریس دایو مصطفی (Idris Dayo Mustapha)، 32 ساله، یک شهروند بریتانیایی و دوستانش از ژانویه 2011 تا مارس 2018 از فیشینگ و ابزارهای دیگر برای به دست آوردن اعتبار کاربری استفاده کرده‌اند.

این شکایت نشان داد که ادریس برای سرقت پول از حساب‌های بانکی و حساب‌های کارگزاری اوراق بهادار، به رایانه‌های مستقر در ایالات‌متحده، ازجمله سرورهای ایمیل و رایانه‌های متعلق به مؤسسات مالی ایالات‌متحده دسترسی پیدا کرده است.

متهم در اوت 2021 در انگلستان دستگیر شد و ایالات‌متحده به دنبال استرداد وی به منطقه شرقی نیویورک است.

بریون پیس (Breon Peace)، دادستان ایالات‌متحده در ناحیه شرقی نیویورک و مایکل جی. دریسکول، از مسئولان ارشد پلیس آمریکا در نیویورک، اتهامات وارده را اعلام کردند:

همان‌طور که در شکوائیه آمده، متهم بخشی از یک گروه مجرمانه بود که با انجام جرائم سایبری متعدد ازجمله هک گسترده، کلاه‌برداری، کنترل حساب‌های کارگزاری اوراق بهادار قربانیان و تجارت تحت نام قربانیان، میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده است.

در این شکوائیه آمده است به‌محض اینکه مؤسسات مالی شروع به مسدود کردن این نقل و انتقالات غیرمجاز کردند، ادریس و همکارانش به حساب‌های کارگزاری قربانیان دیگر دسترسی پیدا می‌کردند و معاملات غیرمجاز سهام را در آن حساب‌ها قرار می‌دادند و از این حساب‌های تحت کنترل درآمده برای معاملات سودآور استفاده می‌کردند.

ادریس دایو مصطفی در صورت مجرم شناخته شدن، به دلیل کلاه‌برداری و پول‌شویی و سرقت هویت تا 20 سال در زندان خواهد ماند.

  • ۰۱/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">