ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صرافی «کوکوین» اعلام کرد که هک شده و مقدار زیادی بیت‌کوین، اتریوم و رمزارزهای دیگر به ارزش 150 میلیون دلار به یک باره از صرافی خالی شدند.
هکر
به گزارش بانکداری الکترونیک، این صرافی تأیید کرد که اواخر روز 25 سپتامبر بیت کوین، اتریوم و سایر توکن های کیف پول های داغ به خارج از صرافی منتقل شدند. همچنین اعلام شد که گرچه کیف پول داغ آن هک شده است، کیف پول سرد امن باقی مانده است.

علاوه بر این، در اعلامیه ای ادعا شد، "هر کاربری که تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته است، «کوکوین» و صندوق بیمه آن به طور کامل هزینه ها را تحت پوشش قرار می دهند".

این مشکل از زمانی آغاز شد که کاربران از مشکلات مربوط به برداشت شکایت داشتند.

در ابتدا، به نظر می رسید که مدیر تیم «کوکوین» با مشکلی در سیستم روبرو شده است.

یکی از پیام های مدیریت در کانال تلگرامی «کوکوین» حاکی از آن است که کاربران "با توجه به شرایط" نباید وجهی را برداشت یا واریز کنند. اینگونه ادعا شد که "تراکنش ها به سادگی به حالت تعلیق در آمده اند."

سپس مشخص شد که حدود 150 میلیون دلار توکن به آدرس دیگری منتقل شده است. این آدرس تراکنش های 11،484 اتر را با ارزش تقریبی 4 میلیون دلار بعلاوه 146 میلیون دلار تراکنش از سایر رمزارزها را دریافت کرده است.

بسیاری از آنها مانند Gladius ، Chroma ، Ocean Token و Hawala بسیار شناخته شده نیستند، اما همچنین توکن های Maker ، OMG و YFI نیز در این میان دیده می شوند.

علاوه بر سردرگمی که ایجاد شد، شرکت داده های رمزارز «کریپتوکوانت» پی برد که مقدار زیادی بیت کوین سریعا از کیف پول های «کوکوین» خالی شده و این عملیات ناگهانی متوقف شده است.

سپس در پیامی توییتری نوشته شد: "از ساعت 20:00 به وقت محلی در تاریخ 25 سپتامبر، جریان خروجی به طور مداوم صفر بوده است."

به گفته مدیر عامل «کریپتوکوانت»، کی یانگ جو، این افزایش ناگهانی نشانه هک شدن است. اگر این تنها مشکل سیستمی بود، جریان خروجی مستقیماً به صفر می رسید و بدون جهش باقی می ماند.

جانی لیو، مدیر عامل «کوکوین»، در اوایل روز 26 سپتامبر برنامه ای زنده برگزار کرد تا جزئیات بیشتری ارائه دهد.

به گفته لیو، آنها بلافاصله پس از اینکه فهمیدند انتقال پول از کیف پول داغ متعلق به «کوکوین» است، سرور را خاموش کردند. با این حال، انتقال همچنان ادامه داشته زیرا کلید خصوصی کیف پول داغ تغییر کرده بود. «کوکوین» سپس وجوه دست نخورده را به آدرس جدیدی منتقل کرد.

  • ۹۹/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">