ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هک 8.4 ترابایت داده‌های ایمیل چینی‌ها

| سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک پایگاه داده ایمیل متعلق به دانشگاه چینی جیائو تونگ حاوی 8.4 ترابایت متادیتا در اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته است. علت این مساله عدم رعایت استانداردهای امنیتی بوده است.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، یک پایگاه داده ایمیل متعلق به دانشگاه چینی جیائو تونگ حاوی 8.4 ترابایت متادیتا در اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته است. علت این مساله عدم رعایت استانداردهای امنیتی بوده است.

سروری که اطلاعات مختلف ایمیل از طریق آن سرقت شده اولین بار در 22 می سال 2019 توسط شرکت امنیتی کلودفلیر شناسایی شد. این پایگاه داده حاوی 9.5 میلیارد ردیف داده است که در زمان سرقت کماکان مورد استفاده بوده اند.

دانشگاه چینی جیائو تونگ در شانگهای واقع بوده و یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاهی در این کشور است. بیش از 41 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند. خدمات ایمیل این دانشگاه توسط شرکت زیمبرا ارائه می شود که بیش از 200 هزار کسب و کار مختلف در دنیا از آن خدمات دریافت می کنند.

هنوز مشخص نیست چه فرد یا افرادی در سرقت این پایگاه داده و اطلاعات موجود در آن نقش داشته اند. اما تحقیقات در این زمینه برای شناسایی عوامل اقدام مذکور در جریان است.

  • ۹۸/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">