ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هیچکس پاسخگوی رانندگان اسنپ نیست

| يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مخاطبان فارس من در پویشی خواستار رسیدگی به وضعیت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شدند.

 امنیت شغلی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مشغله‌ مهم برخی مخاطبان خبرگزاری فارس است که آن‌ها را به ثبت  پویش در فارس‌ من کشانده است. آقای وکیلی سردبیر پویش «امنیت شغلی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تضمین شود» در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: «میانگین درآمدم در اسنپ حدود ۲۱ میلیون تومان در‌ ماه است که با استهلاک سرسام‌آور مبلغی حدود ۱۲ میلیون تومان خالص ماهانه برایم می‌ماند.»

آقای وکیلی که در اسنپ کار می‌کند می‌گوید: روزی ۲۰۰ هزار تومان برای استهلاک وسایل خودرو کنار می‌گذارم و ۱۰۰ هزار تومان نیز خرج بنزین می‌شود. او درباره استهلاک خودرویش از اتفاقی که برایش رخ داد یاد می‌کند: امروز تایری که ۲ ماه پیش خریده بودم را پنچر‌گیری کردم و این همان خرج‌های جانبی خودرو است. اسنپ به ازای حداکثر ۱۸۵ لیتر بنزین، لیتری ۱۵۰۰ تومان به حساب رانندگان واریز می‌کند. سهمیه ۶۰ لیتری دولتی ما در طی سه روز تمام می‌شود و  ما تا سر ماه با سهمیه آزاد بنزین می‌زنیم. با این که از اسفندماه ۱۸۵ لیترم را استفاده کرده‌ام هنوز چیزی دریافت نکرده‌ام.

او از دیگر مشکلات خود می‌گوید که ما برای رسیدن به مبدأ مسافر گاهی چند دقیقه در راه هستیم و مسافر در انتهای مسیر در راه مبدأ، سفر را لغو می‌کند و هیچکس پاسخگوی این مسئله نیست و به عبارتی سر ما بین تیغه گیوتین است که از طرفی مورد هجمه اسنپ هستیم و از طرفی مسافرین. گاهی مسافر به دروغ گزارشی را ثبت کرده و اسنپ بدون هیچ‌گونه سوالی توبیخ و یا تا آخر عمر اسنپ راننده را غیر‌فعال می‌کند. همچنین برای احراز هویت و استعلام رانندگان تمام مدارک او‌ را ثبت می‌کنند، اما مسافرین تنها با یک شماره تماس می‌توانند وارد اسنپ شوند و این یک نوع نا‌امنی برای ما است. یکی از همکارانم توسط یک مسافر که با خط متفرقه اسنپ گرفته بود،  مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مسافر با سلاح سرد چاقو او را تهدید کرده بود و به عبارتی مسافرین در واقع هیچ هویتی ندارند.»

البته این درحالی است که اسنپ اعلام کرده پس از ارائه‌‌ «سرویس امنیت» روی اپلیکیشن مسافر، قابلیت مشابهی را برای اپلیکیشن راننده طراحی کرده است که در آخرین نسخه اندرویدی به صورت آزمایشی برای تعدادی از کاربران فعال شده است. با استفاده از این سرویس، کاربر راننده می‌تواند فقط با لمس یک دکمه به تیم امنیت سفر اسنپ اطلاع دهد که به مداخله فوری این تیم، پلیس یا اورژانس نیاز دارد. 

«گاهی مسافرین با کشیدن سیگار یا داشتن اقلامی از جنس گوشت و مرغ که دارای بو هستند وارد ماشین می‌شوند و مسافر بعدی که وارد می‌شود گزارش برایمان ثبت می‌کند. این در حالتی است که راننده هیچ حقی برای تذکر ندارد؛ زیرا آنها گزارش ثبت می‌کنند به دروغ برایمان دردسر می‌شود و از نان خوردن خواهیم افتاد. از یک جهت مسافرین ما گاهی حجاب خوبی ندارند و ما باز هم به دلیلی که گفتیم نمی‌توانیم امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر کنیم و گزارش کشف حجاب توسط مامورین برای ما ثبت می‌شود. اسنپ در واقع هیچ احترامی برای رانندگان قائل نیست.»

 آقای وکیلی  ۲۸ ساله از خدمات اسنپ می‌گوید که به عقیده او بلااستفاده است: «۷۰درصد تخفیف کارواش می‌دهند اما نوبت استفاده از تخفیف ۲ هفته بعد است.کارواش برای دو هفته بعد به درد ما نمی‌خورد. روزهای تعطیل نیز به دلیل اینکه تعرفه قیمت‌ها بسیار پایین است برای ما صرف ندارد.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">