ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخی حقوق‌دانان کشور نسبت به حذف صفحات مردم ایران در اینستاگرام و توئیتر در انتشار تصاویر سردار سلیمانی واکنش نشان داده و این اقدام را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانستند.

به گزارش فارس، پس از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و چند تن از همراهانش توسط نیروهای آمریکایی، مردم در شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر و متن هایی ابراز ناراحتی کردند و رسانه های داخلی هم به انتشار اطلاعاتی از جزئیات این حادثه پرداختند.

در پی انتشار چنین مطالبی، اینستاگرام اقدام به حذف این پست ها و صفحات رسانه ها کرد. به طوری که صفحه اینستاگرام بسیاری از سایت‌های خبری و بسیاری از صفحات شخصی مردم توسط اینستاگرام بسته شد.

حالا جای این سوال مطرح است که این اقدام اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی بین المللی تا چه میزان با اصل آزادی بیان مغایرت دارد؟

ایجاد محدودیت در شبکه های اجتماعی، نقض حقوق بشر است 

علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفت‌وگو با فارس گفت: در روزهای اخیر که کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و توئیتر احساسات خود راجع به ابرمرد دوران، سپهبد قاسم سلیمانی ابراز کردند، بصورت گسترده با حذف اتوماتیک آن مواجه شدند.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت در آزادی بیان از سوی مدعیان آزادی، وقتی دولت محل استقرار سرورهای توییتر و اینستاگرام دلیل قانونی و ضروری همچون لزوم حفظ امنیت ملی نسبت به محتواهای منتشر شده به زبان فارسی ندارند؛ بدون شک اقدامی بر خلاف اعلامیه و میثاقین حقوق بشر و مغایر احترام به استقلال کشورها از منظر حقوق بین‌الملل و حتی مغایر موازین حقوق داخلی خود ایالات متحده است.

بهادری جهرمی گفت: عمل به سیره شهدای مقاومت و پاسداشت خون سردار سلیمانی، مستلزم دفاع مقتدرانه از حقوق و منافع ملی مردم ایران زمین است که باید به صورت بلند مدت با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و در کوتاه مدت و میان مدت با طرح دعاوی حقوقی علیه عاملان این نقض مسلم حق آزادی بیان در مجامع داخلی خود ایالات متحده و همچنین مجامع بین‌المللی پیگیری شود.


رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: کسانی که ایجاد محدودیت اینترنتی برای شهروندان از سوی دولت متبوع همان‌ها را حتی در صورت وجود دلایل موجه و مشروع، نقض حقوق بشر تلقی می‌کنند، باید بپذیرند به طریق اولی چنین اقدامی از سوی سایر دول نه تنها نقض حقوق بشر که نقض حاکمیت ملی نیز محسوب خواهد شد.

بهادری تاکید کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه همانگونه که در خصوص مقابله حقوقی با تروریسم دولتی پیشگام شده و قطعا پیگیر محکومیت خاطیان در مجامع داخلی، منطقه و بین‌المللی خواهد شد، آمادگی خود را در جهت همکاری با دولت به ویژه وزارت ارتباطات به منظور دفاع از این حقوق حقه مردم کشور چه در ابعاد نظری و چه در جهت اقدام حقوقی و طرح شکایت اعلام می‌کند.

پس از انتشار خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، تجمع‌های خودجوش مردمی و عزاداری‌های دسته جمعی، در شهر‌های کشور به راه افتاد و در فضای مجازی هم وضع به این صورت بود و افراد پس از شنیدن این خبر بهت‌آور، از جریان‌ها و طیف‌های مختلف فکری در صفحات خود در فضای مجازی اقدام به انتشار محتوا در خصوص سردار سلیمانی می‌کردند و کم‌تر شخصیتی را می‌توان یافت که در رابطه با این واقعه سکوت کرده باشد.

در همان ساعات اولیه انتشار خبر شهادت سردار، برخی چهره‌های سرشناس کشور، از هنرمندان سینما گرفته تا مقامات سیاسی که در صفحات اینستاگرامی خود به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش نشان داده بودند، به حذف پست‌هایشان توسط اینستاگرام اعتراض کردند.

حذف صفحات حقوقی مردم در اینستاگرام توجیه ندارد

عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در مورد حذف صفحات حقوقی مردم ایران در اینستاگرام درپی شادت سردار سلیمانی گفت: شاید حذف صفحات حقوقی تا حدی با این جهت‌گیری باشد که این فضای علمی و مبتنی بر محاجه از بین برود.

وی افزود: در صورتی که اگر حقوقدانان جهان با آزادی بیان و لحاظ مبانی حقوقی و بدون درگیر کردن سایر موارد غیرمرتبط به این موضوع بپردازند ابعاد این رفتار و نتایج آن در کنش و واکنش جهانی مشخص خواهد شد. 

بنابراین حذف پستهای مربوط به سردار قاسم سلیمانی از اینستاگرام مغایر با مبانی آزادی بیان و عدالت در گردش آزادی اطلاعات است.

این اتفاق در اینستاگرام مسبوق به سابقه بوده اما با حذف نام سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده ایرانی یک شخصیت رسمی داشته؛ شخصیتی که چه در حقوق داخلی و چه در حقوق بین الملل باید به رسمیت شناخته شود؛ نقض آشکار حق آزادی بیان است. 

از طرفی تصورات و توهمات دولت امریکا منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد؛ بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار گردش اطلاعات است و نشان می‌دهد فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد؛ این یک واقعیت دردناک است.

بنابراین به گفته حقوقدانان باید گردش اطلاعات در کشور به سطحی از آزادی و امنیت برسد که مردم ایران بتوانند در چارچوب منافع ملی با رعایت حق آزادی بیان و استقرار رسانه ای از منابع داخلی اطلاعات خود را تامین کنند.

پیش تر نیز بعد از آنکه دولت دونالد ترامپ نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، اینستاگرام تصاویر مربوط اعضای سپاه پاسداران را از صفحات کاربران حذف کرده بود.

 


وزیر ارتباطات: مقابل سانسور آمریکا در اینستاگرام می‌ایستیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده است که قطعا مقابل این حرکت خواهیم ایستاد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که بی‌آبرویی دولت آمریکا و همپیمانانش در سراسر دنیا که البته عده زیادی نیستند، ثابت شده است، اظهار کرد: این بی‌آبرویی در به شهادت رساندن و ترور بزرگترین نماد مقابله با تروریسم در دنیا مشهود است؛ اینها بی‌آبرو هستند و از بی‌آبرو نیز انتظار رفتار معقول نیست.

وی ادامه داد: کسی که بی‌آبروست، اقدامات بی‌آبرویانه خود را ادامه خواهد داد و این افراد همان کسانی هستند که عمری در دنیا فریاد برپا می‌داشتند که ما نماد آزادی بیان و نماد پذیرش حرف‌های منتقد و مخالف خودمان هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که حرکت مردم در سراسر دنیا و پست‌های میلیونی نه تنها از داخل ایران، بلکه از سراسر دنیا و حتی اقدامات چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، فضایی را ایجاد کرد که موجب ایجاد چنین بی‌آبرویی شد، اظهار کرد: ایجاد این فضای منفعلانه، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدامات می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.

آذری جهرمی که در یک مصاحبه رادیویی صحبت میکرد، با تاکید بر این مساله که خیال‌های آمریکا یک خیال باطل است، تصریح کرد: بی‌شک این جنبش ادامه خواهد داشت و همان‌طور که تاکنون نیز ملاحظه‌ای کرده‌اید، سراسر شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی، مملو از ابراز ارادت و دلنوشته‌هایی در وصف حاج قاسم سلیمانی است و بی‌شک این حضور جریان‌سازی که مردم ایران و مردم جهان داشتند، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌ یک اقدام بزرگ است و واکنش دولت آمریکا و شبکه‌های اجتماعی که تحت حاکمیت آن‌ها هستند، یک حرکت منفعلانه است، تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام این رفتار ما را در موضع ضعف نشان دهند و این در حالی است که اکنون ایران و انقلاب اسلامی به برکت خون شهید سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی دنیا، یک بی‌آبرویی بزرگ را برایشان رقم زده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نباید اینگونه دیده شود که ما در موضع ضعف هستیم، چراکه جریان انقلاب اسلامی در موضع قدرت است و این حضور جریان‌ساز مردم در شبکه‌های اجتماعی خود آن‌ها باعث شده که کارت پوشالی رسانه‌ای آن‌ها دچار تزلزل شود و این حرکت قطعا متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی برای رساندن صدای این فریاد استفاده خواهیم کرد.

آذری جهرمی با اشاره به هشتگ DEARIRAN  یا ایران عزیز در ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: در ایالت متحده آمریکا نیز با این هشتگ مردم عکس‌العمل نشان دادند و در فضای مجازی آمریکا مملو از این هشتگ است که این مساله نیز آن‌ها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است.

وی با بیان این‌که این جوشش از سمت مردم ایران، منطقه و جهان وجود دارد تا در شبکه‌های اجتماعی یکصدا، راه شهید سلیمانی را فریاد زنند و اقدام آمریکا را محکوم کنند، تصریح کرد: این یک فرصت بی‌نظیر است، چرا که فضایی را ایجاد کرده تا استانداردهای دوگانه آن‌ها را برای همه روشن کند؛ به همین دلیل از این فرصت استفاده شده و خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اما در این بین آنچه که باید از جانب ما مورد توجه قرار بگیرد، این است که باید ظرفیت‌سازی برای دنیا و نه تنها برای ایران ایجاد کنیم تا سکوهایی را برای خودمان داشته باشیم و در مقابل سانسورهایی که آن‌ها پیگیری می‌کنند، راه فریاد داشته باشیم.

آذری جهرمی ادامه داد: برای آزادی بیان در سطح دنیا سکوهایی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند که این مساله نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد یک اپلیکیشن ایرانی در این راستا، گفت: جوانان کشور ما متوقف نمانده‌اند و پلت‌فرم‌هایی را برای رسانه‌های نوین طراحی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن روبینو اشاره کرد که بنده نیز امروز صفحه شخصی خودم را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کردم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که این اپلیکیشن از گذشته فعال بوده است، اظهار کرد: ما هیچ فضایی را برای گفتمان انقلاب اسلامی از دست نخواهیم داد و برای این مساله از ظرفیت‌های بین‌المللی و سکوهای خود آمریکایی برای داد زدن سر آن‌ها استفاده خواهیم کرد، علاوه بر این، فضاهای منتسب به خودمان را نیز تقویت خواهیم کرد.

 

روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شد

آذری جهرمی با بیان این‌که اپلیکیشن روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شده است، گفت: روبینو که یک اپلیکیشن ایرانی است و عملکرد آن به گونه‌ای است که به مرزهای ایران محدود نیست و این حرکت باعث خواهد شد که جوانان ایرانی توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشند و طبیعتا ما نیز وظیفه خودمان را حمایت از جوانان در این راستا می‌دانیم.

به گفته وی، هدف ما این است که رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مقابل سانسور را بگیریم و این فضای جریان‌سازی را در آنجا رقم بزنیم البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعا در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آن‌ها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی را ایجاد خواهیم کرد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر آن‌ها در چالشی به سر می‌برند که ناشی از حضور جریان‌ساز مردم ایران، منطقه و جهان در مخالفت با دولت آمریکا حتی در خود آمریکاست، چراکه در خود آمریکا نیز اقدامات اخیر این دولت با عکس‌العمل‌های زیادی از داخل این کشور روبه‌رو شده است که دولتمردان آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود و از ظرفیت‌های داخل برای مقابله با سانسور آن‌ها استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا در سطح جهان پلت‌فرم‌هایی را داشته باشیم که امکان فریاد زدن بر سر آمریکا برای تمام دنیا فراهم شود.

 

واکنش دادستانی به حذف پست‌های سردار سلیمانی

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به حذف پست‌های مرتبط با سردار سلیمانی واکنش نشان داد.
جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت‌وگو با فارس در واکنش به حذف پست‌های اینستاگرامی مرتبط با شهادت سردار سلیمانی گفت: این برای ما نوعی اشکال اساسی است که در فضای مجازی ما شرکت آمریکایی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: کاری که قبلا نیز اینستاگرام با صفحات مسؤولان و سرداران سپاه کرد نمونه‌ای از این اشکال است که به راحتی توهین کردند.

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با انتقاد نسبت حذف پست‌های اینستاگرامی مرتبط با شهادت سردار سلیمانی گفت: باید با ترک نرم افزارهای صهیونیستی مشتی محکم بر دهان گزافه‌گویان داخلی و خارجی بکوبیم.

جاویدنیا افزود: اکنون که اینستاگرام صهیونیستی پستهای سردار سلیمانی را حذف می کند و یارای تحمل عشق ما را به سردار ندارد و غیرت مسؤولان فضای مجازی کشور به شعار خلاصه می شود، وقت آن شده که ۹ دی مجازی به راه بیاندازیم.

 

الزام اجرای مصوبه فعالیت قانونی اینستاگرام در ایران

الزام اجرای مصوبه فعالیت قانونی اینستاگرام در ایران

عضو شورای عالی فضای مجازی خواستار اجرای مصوبه الزام فعالیت قانونمند شبکه های اجتماعی خارجی در ایران، به دنبال اقدام اینستاگرام در حذف مطالب مرتبط با شهادت سردار قاسم سلیمانی شد.

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اقدام مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام در حذف اکانت‌های ایرانی که در خصوص شهادت سردار قاسم سلیمانی مطالبی منتشر کرده بودند، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی که در اختیار آمریکایی‌ها قرار دارند و مالکیت آنها در سرزمین آمریکا به ثبت رسیده، خود را تابع قوانین آن کشور می‌دانند و قوانین آمریکا و فعالیت این شبکه‌ها با هم سازگاری دارند.

وی گفت: زمانی که رئیس جمهور آمریکا تصمیم به انجام یک ترور می‌گیرد، هرچند این ترور خلاف همه اصول انسانیت و حقوق بشر باشد، اما طبیعتاً فضای مجازی این کشور نیز به پشتوانه این ترور با دولت آمریکا همراهی خواهد کرد.

اقدام اینستاگرام خلاف انتظار نبود

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: این خلاف انتظار نیست که یک ترور انجام شود و پس از آن اینستاگرام، اخبار مرتبط با محکومیت آن را حذف نکند و یا اکانت‌های مربوط به ترورشونده و یا حامیان شهید عزیز و قهرمان ما را از دسترس خارج نکند.

وی با بیان اینکه سازگاری دو بال رسانه‌ای فضای مجازی و بال نظامی گری از یک جا نشات می‌گیرد، اضافه کرد: اما ما باید تکلیف خود را در این زمینه مشخص کنیم.

«انتقام سخت» در فضای مجازی هم باید اتفاق بیافتد

وی با اشاره به واکنش‌ها در خصوص شهادت سردار سلیمانی و تاکید بر «انتقام سخت» گفت: اگر می‌گوییم باید «انتقام سخت» بگیریم و یا اگر می‌گوییم قهرمان ما را شهید کردند و ما باید پاسخ کوبنده بدهیم، این پاسخ کوبنده نباید فقط در حوزه نظامی و زمینی باشد؛ بلکه باید در حوزه فضای مجازی نیز این اتفاق بیافتد.

جلیلی با اشاره به انتشار محتوا از سوی تمامی ایرانیانی که قهرمانشان را از دست دادند و عزادار هستند، گفت: همه باید از نظر محتوایی، عقاید خود را در محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه آمریکا انتشار دهند. اما مهم این است که حکومت، دولت و شورای عالی فضای مجازی نیز در این زمینه تصمیم قاطعی بگیرند.

اینستاگرام حامی رسانه‌ای ترور سردار سلیمانی

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه اینستاگرام عملاً به شکل کاملاً واضح دست خود را پشت سر ترور سردار قاسم سلیمانی قرار داده و حامی رسانه‌ای و فضای مجازی این ترور شده است، گفت: مدیران این شبکه اجتماعی به هیچ عنوان شرمی بر خود قائل نبوده، اقدامشان را خلاف ندانسته و حق طبیعی خود می‌دانند؛ بر این اساس پیشنهاد بنده این است که ما نیز حق طبیعی خودمان بدانیم که این شبکه اجتماعی خارجی، باید به قوانین مصوب ما احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه این شبکه اجتماعی خارجی در فضای مجازی ما در حال فعالیت است و بیش از ۵۰ درصد پهنای باند مصرفی ما را در اختیار دارد، افزود: دولت و مسئولان جمهوری اسلامی نباید بگذارند فعالیتی خلاف مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره فعالیت این شبکه اجتماعی شکل بگیرد.

فعالیت اینستاگرام ملزم به اخذ مجوز شود

جلیلی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور، تاکید کرد: این مصوبه خیلی ساده است و حداقل انتظار این است که یک شبکه اجتماعی خارجی، مجوز بگیرد و سپس در فضای مجازی ما فعالیت کند.

وی تاکید کرد: مجوز گرفتن به معنای احترام به قوانین کشور بوده و در همه جای دنیا حداقل انتظار این است که کسی که می‌خواهد در کشور و سرزمینی فعالیت کند باید مجوز بگیرد و به قوانین داخلی آن کشور احترام بگذارد و پاسخگوی برخی اتفاقات باشد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در این زمینه بحث عدم فعالیت مطرح نیست؛ ادامه داد: بلکه بحث اخذ مجوز است و به نظر می‌رسد باید از وزیر ارتباطات بخواهیم که با توجه به عقبه رسانه‌ای شبکه اجتماعی دشمن در ترور سردار قاسم سلیمانی، احترام به خون شهید را حداقل معادل این بداند که هیچ فعالیت فضای مجازی خارجی در خاک ما بدون اخذ مجوز انجام نشود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه سال ۹۴ شورای عالی فضای مجازی در خصوص این الزام باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: در وهله اول این مصوبه را برای فعالیت اینستاگرام در ایران که پهنای باند قابل توجهی از کشور ما را در اختیار دارد و به صورت آشکارا پشت صحنه این ترور را مدیریت و حمایت کرده است، عملیاتی کنیم.

 


مدیریت اینستاگرام در دست بیگانگان است / فضای مجازی بومی تقویت شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در شرایطی که بیگانگان از اشاعه یاد و راه سردار سلیمانی جلوگیری می کنند، باید زمینه لازم برای تقویت فضای مجازی بومی خودمان به وجود آید.
نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خانه‌ ملت در واکنش به حذف پست های مربوط به سردار سلیمانی توسط اینستاگرام، گفت: متاسفانه وضعیت ما در حوزه فضای مجازی داخلی خوب نیست و در این زمینه باید مدیریت های لازم انجام شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است، افزود: در شرایطی که فضای مجازی بومی خود را تقویت نکنیم، مردم ما مجبور می شوند در فضا و بستری که مدیریتش در دست ما نیست و بیگانگان آن را اداره می کنند، احساسات خود درباره افراد محبوبی چون سردار سلیمانی را مطرح کنند در حالی که باید این فضا در کشور خودمان تقویت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعی است دشمنان دشمنی می کنند و از اشاعه یاد و راه سردار سلیمانی جلوگیری می کنند اما در داخل کشور باید زمینه سازی لازم برای تقویت فضای مجازی بومی خودمان به وجود آید.

پژمانفر بیان کرد: متاسفانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه کوتاهی کرده و باید تمهیدات لازم را برای بهبود وضعیت کشور در حوزه فضای مجازی اتخاذ کند./

  • ۹۸/۱۰/۱۵

اینستاگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">