ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وحشت گوگل از ChatGPT

| يكشنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

برخی می گویند که چت بات ChatGPT که نسل چهارم خود را معرفی کرده ممکن است بتواند موتور جستجوی گوگل را شکست دهد؛ ظاهرا گوگل از این موضوع ترسیده و به دنبال ارتقای سیستم خود است.
به گزارش فارس به نقل از انگجت، شرکت  گوگل همزمان با اخراج 12هزار کارمند خود میزان به کار گیری هوش مصنوعی را دو برابر می کند.

به نظر می رسد گوگل خطر هوش مصنوعی معرفی شده توسط شرکت OpenAI را احساس می کند. چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی طی چند ماه گذشته طوفانی را در دنیای فناوری به پا کرده است؛ زیرا می تواند اطلاعاتی را که  کاربران به دنبال آن هستند در قالبی قابل فهم در اختیارشان قرار دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، گوگل ChatGPT را تهدیدی برای موتور جستجوی خود می بیند و برنامه های خود را در چند هفته گذشته تغییر داده است.

این گزارش ادعا می‌کند که ساندار پیچای مدیرعامل این شرکت اعلام وضعیت قرمز کرده و توسعه هوش مصنوعی را پر اهمیت خوانده است. گویا گوگل در حال آماده شدن برای نمایش حداقل 20 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی و یک چت بات برای موتور جستجوی خود در سال جاری است که حداقل برخی از آنها در کنفرانس I/O اردیبهشت ماه معرفی خواهند شد.

تایمز گزارش داد که از جمله پروژه های هوش مصنوعی که گوگل روی آن کار می کند، ابزار تولید تصویر، نسخه ارتقا یافته «AI Test Kitchen» حالت صفحه سبز به سبک TikTok برای یوتیوب و ابزاری که می تواند ویدیوها را برای خلاصه کردن کلیپ های دیگر تولید کند. AI Test Kitchen اپلیکیشنی است که افراد می توانند در مورد فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور اطلاعات کسب کرده و بازخورد بدهند.

 همچنین قابلیتی با عنوان«Shopping Try-on»(شاید شبیه به برنامه ای که آمازون در حال توسعه آن است) در راه است: ایجاد کننده والپیپر برای تلفن های پیکسل و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که می تواند ساخت برنامه های اندروید را برای توسعه دهندگان آسان تر کند.

پیچای در ماه گذشته لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل را برای دیدار با رهبران فعلی، بررسی برنامه‌های هوش مصنوعی و ارائه نظرات فراخواند. این دو از سال 2019 ارتباط روزانه زیادی با این شرکت نداشته اند؛ زیرا آنها روی پروژه های دیگر تمرکز کرده اند.

ادعا شده که گوگل تلاش کرده فرآیندهای تایید محصول را سرعت بخشد تا در جهت اطمینان از اینکه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی منصفانه و اخلاقی است پیش برود. علاوه بر این، گفته می‌شود که این شرکت در حال تعدیل سطوح ریسکی است؛ اولویت‌های چت بات جستجو ظاهراً شامل ایمنی، دقت و مسدود کردن اطلاعات نادرست است.  این شرکت سعی خواهد کرد مسائل مربوط به نفرت، خطر و اطلاعات نادرست را به جای جلوگیری از آنها مهار کند. اخیراً، گوگل در مورد رونمایی از محصولات جدید کمی احتیاط کرده است.

طبق گزارش‌ها، حق نسخه‌برداری، حریم خصوصی و ضد انحصاری بودن را به عنوان خطرات اصلی فناوری هوش مصنوعی ذکر کرده و راه حل هایی برای جلوگیری از مطالب دارای حق چاپ و جلوگیری از اشتراک گذاری اطلاعات شناسایی شخصی مورد نیاز است.

در چند سال گذشته، واکنش‌های زیادی علیه مدیریت گوگل در مورد هوش مصنوعی وجود داشته است. تیمنیت گبرو و مارگارت میچل، دو محقق برجسته اصول اخلاقی هوش مصنوعی که گوگل آنها را اخراج کرد؛ به سانسور تحقیقاتی که مدل‌های یادگیری زبان هوش مصنوعی را مورد انتقاد قرار می‌دهند، از جمله نگرانی‌هایی مبنی بر کدگذاری سوگیری‌های موجود در داده‌های آموزشی، متهم بودند. محققان در مقاله‌ای نوشتند که هوش مصنوعی می‌تواند منجر به مدل‌هایی شود که روابط کلیشه‌ای و تحقیرآمیز را در امتداد جنسیت، نژاد، قومیت و وضعیت ناتوانی رمزگذاری می‌کنند. دو محقق برجسته اخلاقی دیگر اوایل سال گذشته، پس از جدایی گبرو و میچل، گوگل را ترک کردند.

درک اینکه چرا گفته می شود گوگل از  ChatGPT وحشت کرده، دشوار نیست. اوایل این ماه، گزارش‌ها حاکی از آن بود که مایکروسافت (یک سرمایه‌گذار OpenAI) قصد دارد برخی از فناوری‌های قدرتمند ChatGPT را در Bing بگنجاند. این شرکت این هفته گفت که به زودی ChatGPT را در سرویس OpenAI Azure ادغام خواهد کرد.

آخرین گزارش در مورد پاسخ گوگل به ChatGPT درست پس از آن منتشر شد که این شرکت اعلام کرد 12هزار نفر را اخراج می کند. مدیر عامل شرکت افزود که این شرکت در حال آماده شدن برای رونمایی از برخی از تجربیات کاملاً جدید برای کاربران، توسعه دهندگان و کسب و کارها است. وی افزود ما با هوش مصنوعی در محصولات خود فرصت قابل توجهی در پیش داریم و آماده هستیم تا با شجاعت و مسئولانه به آن نزدیک شویم.

  • ۰۱/۱۱/۰۲

هوش مصنوعی

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">