ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها بارها تهدیدات و اقدامات سایبری علیه کشورمان انجام دادند که البته در برابر حملات سایبری توانمند و قدرتمند هستیم.

سردار غلامرضا جلالی در اراک با اشاره به اقدامات و تهدیدات سایبری آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: آمریکایی‌ها بارها تهدید و اقدام سایبری علیه ما داشته و طبیعتا هم تبعات حقوقی آن متوجه آنهاست که ظرفیت‌های بخش حقوقی و بخش وزارت خارجه ایران این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنند.

وی افزود: تکلیفی که ما در این میان داریم اینکه، آمادگی‌های دفاع سایبری زیرساخت‌هایمان را در حوزه انرژی و سایر حوزه‌های مهم بالا ببریم و در بازدیدهایی که داریم ضعف‌ها و اشکالات را برطرف کنیم و هم در مجموعه‌ها رزمایش‌ها و تمرینات خاصی داشته باشیم که با شبیه‌سازی حمله، آسیب‌پذیری‌ها و اشکالات را کشف کنیم و بعد در تیم‌های مسئول‌سازی و همسازی این اشکالات را برطرف کنیم، اینها به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود که آمادگی‌ها ارتقاء پیدا کند.

به گزارش تسنیم جلالی عنوان کرد: در 6 ماه گذشته تقریبا بیش از 120 رزمایش و تست داشتیم که حدود 70 درصد از آنها در حوزه انرژی بوده و تمام حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، حوزه گاز، حوزه انتقال، بخش‌های مرکزی و کنترل آنها را کنترل کردیم و ضعف‌هایی که مشهود بوده یا با رزمایش و آزمون قابل کشف بوده کشف شده و تقریبا همه آنها برطرف شده چند موردی باقیمانده که درحال برطرف شدن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: آمادگی ما در حوزه‌های زیرساختی در برابر تهدید سایبری آمادگی خوبی ارزیابی می‌شود ان‌شاءالله این آمادگی ارتقاء بیابد و به سطح عالی برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">