ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: قطعاً نمی‌توانیم به‌ راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی و ... را شناسایی کنیم؛ بنابراین طراحی نرم‌افزار‌های ناظر به این موضوع امری لازم است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رضا صابری، معاون حقوقی وزیر علوم درباره راهکار‌های وزارت علوم برای جلوگیری از پایان‌نامه نویسی به کمک هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی موضوعی است که خیلی از حوزه‌های جهان را به خود درگیر کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا افزود: حوزه علم و فناوری دو وجهی است، یعنی هم می‌تواند از هوش مصنوعی به عنوان ابزار پیشرفت کننده استفاده کند و هم در مقابل استفاده از آن برای تسهیل در امور و تقلب‌های گسترده نگرانی جدی داشته باشد. 

معاون حقوقی وزارت علوم تصریح کرد: مصادیق مجرمانه اگر در فضای مجازی اتفاق بیفتد از طریق قانون قابل پیگیری و تعریف خواهد بود؛ قطعاً نمی‌توانیم به راحتی متقلبان استفاده از هوش مصنوعی در امور علمی را مانند متخلفان پایان‌نامه نویسی و فروش مدرک دانشگاهی و ... شناسایی کنیم، بنابراین طراحی نرم افزار‌های ناظر به این موضوع برای جلوگیری از تقلب در پایان‌نامه و مقاله امری لازم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">