ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان عمل کند.

محمدمهدی زاهدی با تبیین وضعیت آموزش مجازی و غیرحضوری در کشور گفت: آموزش غیرحضوری در دنیا از قرن 18 آغازشده و در کشور ما این آموزش‌ها با تأخیر اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز در حال انجام است.
وی بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا این ضرورت را ایجاد کرد تا به آموزش غیرحضوری در کشور توجه ویژه شود افزود: در آموزش‌وپرورش بچه‌هایی هستند که به علت بیماری‌های خاص و معلولیت‌هایی که دارند رفت‌وآمد آن‌ها به مدرسه مشکلات زیادی دارد و از همان ابتدا می‌شود از ظرفیت آموزش غیرحضوری برای آن‌ها استفاده کرد.
زاهدی با اشاره به اینکه مناطقی داریم که یک یا دو دانش‌آموز بیشتر ندارد و رفتن معلم به این مناطق سخت است که درنتیجه این دانش‌آموزان از تحصیل بازمی‌مانند که آموزش غیرحضوری می‌تواند این کمبودها را جبران کند تصریح کرد: بااین‌وجود تأکید ما به‌ویژه در آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری است.
وی بابیان اینکه در شش سال اول مدرسه، آموزش حضوری بسیار مؤثر خواهد بود اما شرایط بیماری طوری شده که دانش‌آموزان ما از این آموزش محروم بمانند گفت: وضعیت آموزش مجازی در کشور ما با تأخیر حداقل دو قرنی آغازشده و به همین دلیل عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از آموزش غیرحضوری نیز هنوز در کشور جا نیفتاده و باید فرهنگ‌سازی شود افزود: انتظار داریم شبکه شاد قوی‌تر باشد اما زیرساخت‌ها در خیلی جاها جوابگو نیست.
وی بابیان اینکه هنوز حرف‌ها و تصمیمات در مورد پوشش کامل اینترنت عملیاتی نشده است و در خیلی نقاط سرعت اینترنت پایین است عنوان کرد: از سوی دیگر حدود سه میلیون دانش‌آموز در کشور به دلیل تنگنای مالی خانواده گوشی هوشمند یا تبلت ندارند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده‌ها چند فرزند دارند و فقط یک گوشی هوشمند در این خانه است که آموزش این دانش‌آموزان در خانه با تداخل روبه‌رو شده است افزود: وزارت آموزش‌وپرورش باید به‌تدریج نرم‌افزار و سایر وزارتخانه‌ها ازنظر سخت‌افزاری آموزش غیرحضوری را تکمیل کنند.
وی بابیان اینکه جلسات زیادی با وزیر آموزش‌وپرورش داشتیم و قول مساعد برای برطرف کردن مشکلات آموزشی در شرایط مجازی و غیرحضوری را دادند گفت: در کشور ما توانمندی نخبگی زیادی وجود دارد و هیچ کمبودی ازنظر نیروی انسانی نداریم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به آموزش سکویی در کشور اهمیت داده نشده است درحالی‌که بسیار مهم و ضروری است افزود: در آموزش مجازی و غیرحضوری محتوای درسی باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا برای دانش‌آموز قابل‌فهم باشد.
وی بابیان اینکه اگر محتوا درست نباشد ازآنجاکه دانش‌آموز نمی‌تواند ابهامات خود را به‌موقع برطرف کند مشکل‌ساز خواهد شد و بازماندگی از تحصیل را به دنبال دارد گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در مطالبه گری دارند تا به نتیجه مطلوب رسیده و نقص‌ها برطرف شوند.
زاهدی با اشاره به اینکه به‌عنوان‌مثال اگر همت جمعی باشد و شبکه شاد را ازنظر سخت‌افزاری تقویت کنیم قطعاً نتیجه خواهیم گرفت بیان کرد: بارها وزارت ارتباطات اعلام می‌کند که اینترنت رایگان برای آموزش می‌دهیم اما در عمل نمی‌بینیم.
وی بابیان اینکه باید تلاش شود تا دانش‌آموز و دانشجوی ما کمترین صدمه را ببینند گفت: دانش‌آموزان و والدین آن‌ها تجربه لازم حضور در فضای مجازی را ندارند و باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگران دانش‌آموزان سال اولی هستیم و از معلمان درخواست داریم برای آموزش آن‌ها بیشتر تلاش کنند افزود: اگرچه می‌دانیم این معلمان خیلی زحمت می‌کشند اما این مسئله نیاز بوده و مهم است.
وی بابیان اینکه اینترنت رایگان برای استاد و دانشجو محقق نشده است و این مطالبه مردم را پیگیری خواهیم کرد گفت: از وزیر ارتباطات درخواست جدی داریم که به وعده خود برای ارائه اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان عمل کند.
زاهدی بابیان اینکه آموزش مجازی فقط در ایام کرونا نیست افزود: این آموزش‌ها در هر مقطعی لازم است و باید به آن اهمیت داده شود و از ظرفیت‌های آموزش مجازی استفاده کنیم.
 

منبع:تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">