ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زارع پور گفت: متخصصان ما شبانه روز در حال تلاش برای خنثی کردن حملات سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط دولت گفت: مسئولیت اصلی امنیت سایبری کشور با مرکز ملی فضای مجازی است. در حوزه امنیت سایبری در کشور تقسیم کار صورت گرفته است.  بخشی از دستگاه ها مانند وزارت نفت و زیر ساخت های بانکی کشور پیگیری امنیتشان با افتا است. 

او ادامه داد: بخشی از دستگاه ها مانند وزارت میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری وضعیتشان با وزارت ارتباطات است که حدو نیمی از دستگاه های کشور را شامل می شود. پیگیری امنیت سایبری پمپ بنزین ها با سازمان پدافند غیر عامل و کسب و کارهای خصوصی با پلیس فتا است. ما در وزارت ارتباطات هر ماه لیستی از آسیب پذیری و نفوذ سایبری هر دستگاهی را به صورت لیست محرمانه به همان دستگاه منعکس می کنیم و وضعیت روز به روز بهتر می شود. 

وزیر ارتباطات از خنثی شدن روزانه هزاران حمله سایبری در کشور خبر داد که مردم از ان مطلع نمی شوند : ما روزانه صدها و گاهی هزاران حمله کور و هدفمند سایبری داریم؛ حملاتی مثل حملات «منع خدمت» یا «منع خدمت توزیع‌شده» که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها دفع می‌شود و مردم و دستگاه‌ها اصلاً متوجه این حملات نمی‌شوند. 
او افزود:‌ در وزارت ارتباطات سامانه‌های مقابله با این حملات وجود دارد، اما طبیعی است که در این جنگ سایبری که درحال‌حاضر در جریان است - بخش کوچکی از این حملات به هدف بخورند؛ اما نیمه پر لیوان را هم ببینیم که متخصصان ما شبانه‌روز تلاش می‌کنند و بخش زیادی از حملات در مبدأ خنثی می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">