ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر اطلاعات گفت: امروز ما به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم ضمن آنکه مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کنیم مگر مواردی که به نظام ضربه می زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید محمود علوی روز یکشنبه (۱۷بهمن ۹۵) طی سفر به خراسان رضوی و در دیدار با آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی از علما و اساتید حوزه علمیه خراسان در خصوص شبهاتی که درموضوع استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و دغدغه علما در این زمینه نیز گفت: باید در برخورد با این پدیده ها به سمت شیوه های درست و کنترل شده با استفاده از این تکنولوژی ها رفت.
وی گفت: امروز ما به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم ضمن آنکه مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کنیم مگر مواردی که به نظام ضربه می زند.
وی اظهار کرد: امروز از شبکه های اجتماعی که در کشور مخاطلب زیادی دارد، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر است.
وی افزود: هم اکنون در تلگرام ۱۸۰ هزار کانال فعال است که ۹۰ درصد آنان بر اساس رصد انجام شده ،اجتماعی و مربوط به ارتباطات فامیلی خانوادگی و دوستان است.
وی گفت: از ۱۰ درصد باقی مانده دیگر ،هفت درصد سیاسی و سه درصد دیگر کانال های منحرفی است که ۲.۵ درصد آن فاسد و غیر اخلاقی و نیم درصد ضد دین هستند.
وی بیان کرد:طی این مدت  بسیاری از مدیران کانالهای ضد دین شناسایی و دستگیر شده اند و نیم درصد کانالهای غیراخلاقی نیز با اعلام به مدیریت مرکزی تلگرام در آلمان مسدود می شود.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعضای کانال های ضد دین محدود است، گفت:اعضای برخی از این کانال ها به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر هم نمی رسد و بازدید از مطالب ضد دینی منتشر شده در این کانال ها دو تا سه هزار نفر می باشد اما مطالب ضد اخلاقی گاه تا ۱۵ هزار نفر هم بازدید کننده دارد.
وی افزود: کانالهای ضد دینی بازدید کننده کمی دارد اما فقط یک دعای فرج در یک کانال تا ۱۴ میلیون نفر بازدید کننده دارد واین بیانگر آن است که جوانان ما ضد دین و به دنبال فساد نیستند.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید به سمت شیوه های درست و مناسب از این شبکه ها حرکت کنیم و طراحی های مناسبی در این حوزه در داخل انجام شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">