ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وضعیت نامعلوم پیشرفت طرح کاداستر در تهران

| چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۶:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با اشاره به اهمیت پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: تا اواسط ماه آینده گزارش کامل و مبنایی از این سامانه ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش راه دانا؛ محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با اشاره به اهمیت پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: تا اواسط ماه آینده گزارش کامل و مبنایی از این سامانه ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

تقی زاده افزود: اراضی منابع طبیعی در پهنه استان تهران به ویژه شهرستان‌هایی که بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز در آن صورت گرفته باید تعیین تکلیف شود چرا که یکی از مهمترین علت تصرفات همین موضوع می‌باشد از این رو ظرف یک ماه آینده اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی گزارشی در این زمینه ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان داشت: چالش‌ها و مشکلات شهرستان‌های استان تهران در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و خواسته‌های آنها از دستگاه‌های مختلف احصاء شود، همچنین جهت مقابله با چنین ساخت و سازهایی هماهنگی بین بخشی و هم افزایی دستگاه‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

وی همچنین در مورد وضعیت طرح کاداستر گفت: بعضی از شهرستان‌های استان اراضی ملی و دولتی بیشتری دارند با اولویت این شهرستان‌ها موضوع کاداستر در دستور کار قرار گیرد تا طرح کاداستر به سرانجام مناسبی در استان تهران برسد.

 

در همین رابطه: سامانه ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران راه اندازی می شود
مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با اشاره به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از راه اندازی پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدعلی صحرایی در جلسه ستاد ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: به منظور شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز سامانه داده و پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دفتر فنی استانداری تهران و معاونت عمرانی در حال آماده‌سازی است.

وی ادامه داد: در سطح استان تهران ساخت و سازهای غیر مجاز داریم که با توجه به کمبود نیروی انسانی امکانات شناسایی آنها دشوار است و اولین گام برای مقابله با چنین واحدهایی شناسایی دقیق آنها می باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران عنوان کرد: این سامانه با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز، اطلاعات شهرستان ها و بخش را به تفکیک در داخل حریم و خارج از حریم بر مبنای وظایف شهرداری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها احصا می‌کند.

صحرایی همچنین گفت: در شهرستان هایی همچون شهریار، پاکدشت و ملارد بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز را داریم که به تفکیک در این سامانه ارائه شده بر این اساس می توان مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور چنین سامانه ای مورد استفاده قرار می گیرد خاطرنشان کرد: وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ها بر اساس این سامانه به اطلاع فرمانداران می رسد و زمان مشخصی برای آنها تعیین شود تا به این موضوع رسیدگی کنند و متناسب با آن کمیسیون ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ برای اعمال قانون تشکیل می شود.

  • ۹۹/۰۲/۳۱

طرح کاداستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">