ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده حذف نسخه کاغذی از اردیبهشت ۱۴۰۰

| دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۴:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به توافق سازمان تامین‌اجتماعی و وزارت بهداشت در یکی دو هفته اخیر، گفت: بر اساس این توافقنامه از اردیبهشت ۱۴۰۰ نسخه کاغذی از دانشگاه‌ها نخواهیم پذیرفت.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس منوچهری برنامه‌های توقف تولید دفترچه کاغذی را به موازات طرح نسخه الکترونیک برشمرد و افزود: این دو برنامه مجزای از هم هستند و برای اینکه عرصه را بر کاربران و مردم تنگ نکنیم، این دو طرح را با هم گره نزدیم و امکان تمام فرآیندهای گذشته باقی گذاشته‌ایم در عین حال که نسخه الکترونیک را به سرعت پیش می‌بریم. 

وی با بیان اینکه امروز به نزدیک‌ترین فاصله نیل به مقصود استفاده از نسخه الکترونیک رسیده‌ایم، تصریح کرد: در تمام سنوات گذشته هیچگاه در چنین شرایطی قرار نداشتیم. 

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه بیش از ۴ هزار درمانگر در کشور وجود دارند که با وجود اینکه طرف قرارداد تامین‌اجتماعی نیستند، اما نسخه الکترونیک تولید می‌کنند و میزان نسخه‌پیچی الکترونیک که از فروردین امسال ۳ درصد بود، در بهمن امسال به ۴۹ درصد رسیده که نشان دهنده پیشرفت در امر نسخه‌نویسی است. 

منوچهری درخصوص مسئله امضای دیجیتال برای پزشکان در نسخه الکترونیک، افزود: خوشبختانه در کارگروه تعامل‌پذیری که زیرمجموع شورای عالی فضای مجازی است، نسخه الکترونیک به دو روش مختلف هم سخت‌افزاری از طریق توکن و نیز نرم‌افزاری از طریق موبایل طراحی شده است و درواقع گروه نسخه الکترونیک فقط در روش سخت‌افزاری و امضای دیجیتال نیست و می‌توان از طریق موبایل هم در آن بستر قانونی کار انجام شود و درواقع پیامکی هم که در همان لحظه ویزیت هم برای پزشک و نیز بیمار ارسال می‌شود، می‌تواند صحت فرآیندها را تسهیل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">