ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده‌های جدید مدیر عامل پست

| سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت پست گفت: از ابتدای مهرماه قیمت سرویس‌های پستی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نعمتی ظهر امروز در نشست خبری شرکت ملی پست که به مناسبت ۱۷ مهر ماه روز جهانی پست برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد نرخ تعرفه های پستی گفت: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قیمت سرویس های پستی از ابتدای مهر ماه با افزایش همراه شده است.

وی گفت: مطابق جدول تعرفه ای این مصوبه کمتر از ۲۰  درصد در قیمت سرویس های پستی رشد داشته ایم که البته این نرخ ها رقابتی و بخش خصوصی نیز این تعرفه ها را اعمال می کند.

نعمتی ادامه داد: نرخ سرویس های پستی طی سه سال گذشته افزایشی نیافته بود که با توجه به میزان تورم در کشور در بخش های مختلف، درخواست افزایش نرخ خدمات پستی را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دادیم که با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات همراه شد.

مدیرعامل شرکت پست درباره سرویس دهی شرکت پست به زائران اربعین حسینی نیز گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار فقره گذرنامه از سوی شرکت پست به زائران اربعین توزیع شده است.

وی ادامه داد: از سوی ناجا روزانه ۴۰ هزار گذرنامه و برگه تردد به شرکت پست تحویل داده می شود که با سرعت در شهرهای مختلف به زائران اربعین حسینی توزیع می شود.

وی تاکید کرد: شرکت پست با تشکیل ستاد اربعین و تعامل با ناجا در مراکز اصلی تجزیه مرسولات پستی شیفت ۲۴ ساعته دارد و شیفت توزیع گذرنامه تا ۱۰ شب برقرار است.

نعمتی ادامه داد: تلاش این است که به سرعت توزیع گذرنامه برای زائران اربعین در استان ها انجام شود و روند توزیع گذرنامه در شهرستان ها حدود ۴۸ ساعت به طول می انجامد.

وی گفت: اگر زائری برای دریافت گذرنامه و برگه تردد خود عجله دارد می تواند به باجه های معطله پست مراجعه کنند.

 

۵۶ میلیون کد پستی در کشور ثبت شد

مدیرعامل پست در مورد وضعیت پوشش کد پستی در کشور گفت: مطابق بانک اطلاعاتی که در اختیار داریم موفق به ثبت ۵۶ میلیون رکورد برای کد پستی در کشور شده ایم و هر شش ماه یک بار کد پستی نقاط روستایی و شهری را بهنگام سازی می کنیم.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه «جی نف» ژئوکدسازی کد پستی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که یک پروژه اقتصاد مقاومتی است تاکنون موفق شده ایم ۷۶ شهر کشور را به ژئوکد مجهز کنیم.

نعمتی اضافه کرد: هم اکنون پوشش کد پستی در کل کشور تکمیل است و ۳۰ درصد ژئوکدسازی شهرها باقی مانده که با اصلاح نامگذاری معابر و همکاری شهرداری ها به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه فعال سازی کارت سوخت از حدود ۴ سال پیش انجام شد و در مقطعی بخش عمده ای از این کارت ها توسط شرکت ملی پست توزیع شده بود. هم اکنون نیز با تصمیم دوباره برای استفاده از کارت سوخت، شرکت ملی پست به عنوان پیمانکار شرکت پخش و پالایش توزیع کارت های سوخت دارندگان خودرو را در دستور کار قرار داده و تاکنون ۹ میلیون کارت سوخت توزیع شده است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد کارت سوخت هایی که به شرکت پست تحویل شده به صاحبان کارت ها ارائه شده است و کمتر از ۱۰ درصد کارت سوخت ها هنوز توزیع نشده که رقمی حدود ۹۰۰ هزار کارت سوخت است.

نعمتی با اشاره به برنامه های شرکت پست برای همکاری با استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا  افزود: پیش بینی ما این است که با همکاری با استارت آپ ها و اپلیکیشن های حوزه خدمات شاهد افزایش ترافیک پستی باشیم و انحصاری برای شرکت فعال این حوزه نداشته و آماده همکاری هستیم.

وی گفت: در حوزه خرید و فروش اینترنت از سایت های خارجی از جمله آمازون و Ebay در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم زمینه ای را فراهم کنیم که جدای از محدودیت تحریم ها و پرداخت مالی این امکان برای کاربران فراهم شود  که بتواند از سایت های خارجی خرید آنلاین انجام دهند.

مدیرعامل پست همچنین از برون سپاری ۸۰ پروژه پستی از طریق اعلام فراخوان عمومی خبر داد و گفت: این پروژه ها مربوط به توزیع محصولات پستی، افزایش کیفی خدمات و سایر خدمات پستی است که در این زمینه تاکنون ۹ فراخوان برای همکاری با بخش خصوصی و پلتفرم های کسب و کار اعلام کرده ایم.

نعمتی گفت: پروژه غرامت بسته های پستی را نیز عملیاتی کرده ایم که در صورتی که فردی از دیر رسیدن مرسوله خود شکایتی دارد بتواند آن را اعلام کرده و این امکان نیز وجود داشته باشد.

  • ۹۸/۰۷/۱۶

شرکت پست

طرح G-NAF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">