ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده وزیر ارتباطات برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال

| چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر رقم پایینی است وعده داد که این عدد به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش خانه ملت، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: وزیر ارتباطات وعده داد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد برسد. در حال حاضر این رقم پایین است.

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات و برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق آن ارائه کرد؛ با وجود گذشت سال‌ها از زمان اجرایی شدن این شبکه اما تاکنون اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشده است. برنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام اقدامات اساسی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده به این موضوع ورود شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نکات مطرح شده از سوی نمایندگان، توضیح داد: پوشش اینترنت در روستاها با توجه به آموزش مجازی یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون بود، در حال حاضر ۵ هزار روستای بیش از ۲۰ خانوار فاقد پوشش اینترنتی هستند که باید تحت پوشش قرار گیرد. رفع مشکلات موجود در حوزه تلفن ثابت نیز یکی دیگر از مطالبات نمایندگان بود.

در این راستا عیسی زارع پور نیز پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۵ هزار روستا بیش از ۲۰ خانوار تاکنون به اینترنت دسترسی ندارند که وعده داده شد تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این روستاها بتوانند از اینترنت برخوردار شوند.

وی افزود: در این نشست برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری اطلاعات برای حل مشکلات مردم ارائه شد. اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. دسترسی تمامی کشور به شبکه ارتباطی اینترنت به ویژه ایجاد شرایط لازم برای آموزش مجازی از مطالبات نمایندگان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این جلسه قول دادم که در اسرع وقت، تمامی ظرفیت وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی پای کار می‌آید تا از یک سو دسترسی مردم فراهم شود و از سوی دیگر پشتیبانی لازم از نرم افزار شاد انجام گیرد تا نگرانی معلمان و دانش‌آموزان برطرف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">