ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وعده چندباره ارتقای ظرفیت اینترنت کشور

| يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه ارتباطی به دلیل افزایش استفاده کاربران از اینترنت و با هدف مدیریت ریسک اثرات کرونا در نوروز ۹۹ پیش بینی شد.
سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به ادامه روند تعطیلات کرونا و هم زمانی با عید نوروز از ظرفیت سازی جدید برای شبکه پهنای باند اینترنت خبر داد و گفت: با توجه به آثار مسئله بیماری کرونا بر رفتار کاربران که افزایش ۵۰ درصدی استفاده از اینترنت و دیتا را در هفته های اخیر در پی داشته است با هدف مدیریت ریسک اثرات تداوم این بیماری در ایام نوروز، افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه پیش بینی شده است.
وی گفت: این افزایش ظرفیت برای شبکه IP داخلی و درگاه های بین الملل و نیز بستر انتقال آن است که به همراه مذاکره و توافق با پروایدرهای بین المللی جهت تامین ظرفیت پیش بینی شده از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت صورت پذیرفته است.
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: طی هماهنگی با اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت، افزایش ظرفیت شبکه دسترسی و بهبود کیفیت سرویس دریافتی کاربران نیز برای روزهای آینده و تعطیلات نوروز ۹۹ در حال انجام است.
طی ۲۰ روز اخیر و با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت به دلیل دورکاری و خانه نشینی، میزان مصرف دیتای کشور مطابق با برآورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است که گفته شده است از این میزان افزایش ۵۰ درصدی، سهم شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد و سهم اینترنت بین الملل ۲۰ درصد در میزان مصرف دیتای کاربران بوده است.
از ۱۷ اسفندماه جاری نیز وزیر ارتباطات در پاسخ به درخواست بسیاری از کاربران برای ارزان شدن قیمت اینترنت در شرایط بحران کرونا از اپراتورهای اینترنت ثابت خواست تا بسته اینترنت با حجم مصرف ۱۰۰ گیگابایت را به صورت رایگان و تا پایان اسفندماه برای کاربران شان فعال کنند.
این هدیه شامل کاربران اینترنت موبایل نمی شود و اپراتورهای موبایل تنها مصرف داخلی کاربران روی شبکه ملی اطلاعات را در شرایط کنونی به یک سوم قیمت اینترنت بین الملل کاهش دادند.
مرجع : مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">