ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ویکی‌ لیکس: سیب اپل را «CIA» گاز زده!

| جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» بار دیگر اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه «سیا» رایانه‌های مک شرکت «اَپل» را با بدافزارهای جاسوسی آلوده می‌کند.

طبق اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» موفق شده است به طور دائم رایانه‌های مک شرکت «اَپل»را به گونه‌ای آلوده کند که حتی نصب مجدد سیستم عامل نیز به پاک شدن و از بین رفتن این ویروس کمکی نمی‌کند.

ویکی‌لیکس در دومین افشاگری از انبار ابازار هک سیا، علام کرد که ظاهراً این آژانس جاسوسی آمریکا موفق شده است از سال 2008 با مداخله در شبکه توزیع اپل، ویروس‌های خود را وارد آیفون‌های جدید و استفاده نشده کند.

این افشاگری بعد از اولین افشاگری 9 مارس منتشر شده است که در آن زمان، اسنادی از ابزارهای هک سیا منتشر شد.
انتشار این اسناد موجب شده است که تحقیقاتی در خصوص چگونگی نشت این اطلاعات از سیا و رسیدن آن به سایت ویکی‌لیکس در آمریکا آغاز شود.

جدیدترین اسناد بر این تمرکز دارد که چگونه سیا ابزار الکترونیکی شخصی شرکت معروف اپل را برای جاسوسی از کاربران هدف قرار می‌دهد.

این اسناد نشان می‌دهد که سیا در سال 2012 ابزاری را تحت عنوان «پیچ گوشتی صوتی» به وجود آورد که می‌تواند فرایند بوت شدن رایانه‌های اپل که با رمز محافظت شده است را از ابزارالات جانبی همچون آداپتور به سرقت ببرد.

از این طریق، سیا قادر است یک ویروس غیرقابل کشف را به داخل سیستم عامل ضروری رایانه وارد کند که این ویروس حتی بعد از فرمت مجدد رایانه نیز قابل پاک شدن نیست.

کتابچه راهنمای ویروس « NightSkies» (آسمان‌های شب) نشان می‌دهد که سیا این ویروس را در سال 2008 را به وجود آورده است تا آن را در آیفون‌های جدید قرار دهد.

برخی اسناد نشان می‌دهد که سیا در تلاش است تا این ویروس را در برخی لپ‌تاپ‌های خاص اپل جاسازی کند.

چندی پیش نیز وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» آنچه را که بزرگترین بسته اسناد محرمانه در خصوص سیا نامیده است، منتشر کرد.

این اسناد نشان می‌دهد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا از طریق آلوده کردن تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند به بدافزارها، اقدام به جاسوسی از کاربران می‌کند.

این اسناد می‌گوید که سیا به صورت مخفیانه، دوربین و میکروفون تجهیزات الکترونیکی را فعال می‌کند و حتی نرم‌افزار‌های واتس‌اپ و تلگرام هم در معرض جاسوسی قرار دارند.

منبع: فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">