ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پارسی‌جو پایلوت جستجو در شبکه ملی اطلاعات شد

| چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در ارتباط ویدئو کنفرانسی با یزد، گفت: تلاش می شود از جستجوگر پارسی جو به عنوان پایلوت برای جستجو در شبکه ملی اطلاعات استفاده شود که در صورت تحقق و موفقیت پارسی جو به عنوان یک شرکت یزدی و دانش بنیان، امید است بخشی از مشکل اشتغال فارغ التحصیلان مرتفع شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در پانزدهمین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: با توسعه زیرساخت ها و به واسطه رشد اقتصاد دیجیتال در کشور، در دوران شیوع ویروس کرونا، آموزش و کار تعطیل نشد. 

هاشمی با اشاره به اقدام داوطلبانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه ارائه ترافیک رایگان برای آموزش مجازی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، وزارت ارتباطات به ‌منظور کمک به توسعه آموزش مجازی، در اسفندماه سال گذشته به ‌صورت داوطلبانه، ارائه ترافیک رایگان در بستر شبکه ملی اطلاعات به جامعه دانشگاهی شامل اساتید و دانشجویان را در دستور کار قرارداد که منجر به رایگان شدن 90 درصد این ترافیک شد.

وی افزود: تلاش می شود از جستجوگر پارسی جو به عنوان پایلوت برای جستجو در شبکه ملی اطلاعات استفاده شود که در صورت تحقق و موفقیت پارسی جو به عنوان یک شرکت یزدی و دانش بنیان، امید است بخشی از مشکل اشتغال فارغ التحصیلان مرتفع شود.
در ادامه جلسه محمدعلی طالبی استاندار یزد، گفت: تشکیل شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامی ابتکاری از سوی مدیران استان بوده و برای اولین بار در سطح کشور این شورا تشکیل شده است، این اقدام به منظور ساماندهی و هماهنگی بیشتر دستگاه های مرتبط در امر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه این حوزه در استان است. 
 طالبی، با اشاره به این که در سال جاری باید اقدامات ویژه ای برای جهش تولید و توسعه اقتصاد دیجیتال انجام شود، گفت: حوزه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان از دو سو می‌تواند موجب ایجاد اشتغال شود، از یک طرف به صورت مستقیم این مهم را انجام می‌دهد و از سوی دیگر، با تاثیر گذاری بر دیگر بخش ها و فعال سازی موتور حرکتی دیگر کسب و کارها، موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه با بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بومی روبه‌ رو هستیم و باید در ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه تمرکز و به حوزه های دانش بنیان و دیجیتال روی بیارویم، افزود: گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده و ارتباط خوبی بین بدنه دولت و بخش خصوصی در این زمینه بوجود آمده که این ارتباط و تعامل پشتوانه بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

بر اساس این گزارش، پانزدهمین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با حضور محمد علی طالبی، استاندار و رییس شورا، اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دبیر شورا، اعضای شورا و با مشارکت ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">