ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پرداخت وام تکفا متوقف مانده است

| شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

پرداخت وام‌‏های تکفا به شرکت‌‏های IT که از سال گذشته آغاز شده بود ، با تغییر دبیر شورای عالی اطلاع رسانی ، عملا متوقف مانده است.

مهندس جلال عطایی ، عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این مطلب ، اظهارداشت: وام‌‏هایی که از سوی تکفا برای پروژه‌‏های شرکت‌‏های نرم افزاری تصویب شد ادامه پیدا نکرد و تنها به 30 درصد شرکت‌‏هایی که طرح ارایه داده بودند ، پرداخت شد.
وی ، با بیان این که اکثر شرکت‌‏های نرم افزاری با ارایه ضمانت نامه برای طراحی و کارآفرینی تقاضای این وام را داشته‌‏اند ، تصریح کرد: تکفا یکی از بزرگترین فعالیت‌‏های کشور از مقوله فناوری اطلاعات بود که می‌‏تواند در طول یک تا دو دهه وضعیت اقتصادی کشور را دگرگون سازد.

مهندس عطایی ، وضعیت شرکت‌‏های نرم افزاری را طی چندماهه اخیر بسیار نابسامان عنوان کرد و گفت: این شرکت‌‏ها بسیار تحت فشار هستند ، چراکه به دلیل نبودن پروژه با انعقاد قراردادهای جدید روبرو نبوده و پروژه‌‏های گذشته آنها نیز به دلیل تغییر مدیریت‌‏ها هنوز نهایی نشده است.

وی ، با اشاره به عدم تسویه حساب‌‏های مالی شرکت‌‏های نرم افزاری که مشکلات فراوانی را برای این شرکت‌‏ها به وجود آورده ، گفت: وام تکفا در حقیقت در جهت قدرتمند ساختن شرکت‌‏های خصوصی باتوان پایین شکل گرفت تا این شرکت‌‏ها بتوانند قابلیت‌‏های خود را افزایش داده و در حوزه توسعه و کاربری فناوری اطلاعات ایفای نقش کنند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، با بیان این که بودجه تکفا در هیات دولت گذشته به منظور تقویت بنیه شرکت‌‏هایی که دارای طرح‏های اجرایی و عملی بودند تخصیص داده شد ، گفت: این بودجه به صورت وام با بهره کم و بازپرداخت طولانی به مدت سه سال ، می‌‏توانست به رشد و تعالی شرکت‌‏های فعال در زمینه IT به خصوص شرکت‌‏های نرم افزاری کمک بسیاری کند.

مهندس عطایی ، طرح تکفا را کارآمد عنوان کرد و یادآور شد: تکفا پروژه موفقی بود، چرا که پروژه‌‏هایی مانند دولت الکترونیک و تکفا طرح‌‏هایی دو ساله نیست که بتوان در خصوص کارآمد یا ناکارآمدی آن قضاوت کرد.

وی ، با بیان این که در توسعه و کاربریIT در ابتدای راه هستیم ، گفت: چاره‌‏ای جز ادامه دادن وجود ندارد.

عطایی، با اشاره به سازمان‌‏ها و شرکت‌‏هایی که در راستای طرح تکفا فعالیت‌‏های IT خود را شروع کرده‌‏اند ، افزود: بسیاری از این سازمان ها پرتال‌‏های خود را شکل داده و بانک‌‏های اطلاعاتی شان را تشکیل دادند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای ، بهره‌‏برداری از طرح تکفا را نیازمند برنامه‌‏ای منسجم دانست و تاکید کرد: در حال حاضر تشکیل دیتاسنترها و حرکت اطلاعات به دست فناوری‌‏های روز از جمله تحولاتی است که در این حوزه در حال پیاده سازی است.

  • ۸۵/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">