ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پلیس: از صفحات اینستاگرامی خرید نکنید

| شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

سرهنگ رجبی در رادیو گفت و گو گفت: به مردم توصیه می‌شود از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند تا امکان رسیدگی و شکایت وجود داشته باشد و همچنین از صفحات اینستاگرامی خرید نکنند چون تضمینی برای کالا وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد کلاهبرداری‌های اینترنتی مصاحبه تلفنی کرد.

سرهنگ رجبی با اشاره به افزایش حجم جرایم اینترنتی به دلیل کرونا گفت: در 6 ماه اخیر حدود 30 درصد کلاهبرداری‌ها در بسترهای مجازی افزایش یافته که به دلیل عدم آمادگی زیرساختی کشور است.

وی با بیان اینکه مشکلات تنها از جنس سایبری و مجازی نیست ادامه داد: برخی مشکلات مربوط به اختلافات تجاری است که تحویل ندادن به موقع و عدم مغایرت کالا با اصل آن از آن جمله است که جنبه سایبری ندارد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا پیرامون اعتماد مردم به سایت‌های مجازی اظهار کرد: به مرم توصیه می‌شود از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند تا امکان رسیدگی و شکایت وجود داشته باشد و این در حالی است که بخشی از 30 درصد مردمی که دچار گرفتاری شده‌اند نمی‌دانند مشکل خود را باید به کجا گزارش کنند.

سرهنگ رجبی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به در دسترس بودن تمام اطلاعات سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خاطرنشان کرد: در فضای تجارت الکترونیک باید فروشگاهی که بیشترین اعتبار را دارد انتخاب کرد و بنابر قانون فروش تجارت الکترونیک تمام فروشگاه‌ها موظفند تا 7 روز عودت بازگشت کالا داشته باشند و به مردم توصیه می‌شود از صفحات اینستاگرامی خرید نکنند چون تضمینی برای کالا وجود ندارد.

  • ۰۰/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">