ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیامک لاتین از فردا گران می شود

| جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰۶:۰۰ ب.ظ | ۱ نظر

در حالی که به گفته برخی منابع مطلع ، با اجرایی نشدن طرح معادل سازی پیامک فارسی با لاتین ، احتمال می رود که مصوبه دولت مبنی بر افزایش نرخ پیامک از 142 ریال به 222 ریال محقق نشود ، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از اجرای قطعی این مصوبه از شنبه اول تیرماه خبر داد.

داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:از این پس SMS های لاتین ارسالی مشترکان در قبوض آن ها 222 ریال و sms های فارسی 89 ریال محاسبه خواهد شد.

این در حالی است که قرار بود شرکت ارتباطات سیار پیش از موعد اجرایی شدن مصوبه جدید دولت در تغییر نرخ sms ، نرم افزار فارسی نویس پیام کوتاه را برای استفاده مشترکان عرضه کند ، اما تاکنون موفق به ارائه این نرم افزار نشده است.

ارسال پیامک فارسی به دلیل اشغال فضای بیشتری نسبت به پیامک لاتین ، معادل 3 پیام انگلیسی محاسبه می شود و حتی اگر نرخ هر پیامک فارسی طبق مصوبه جدید هیات دولت 89 ریال باشد مشتری باید بیش از گذشته از این بابت هزینه پرداخت کند.

دکتر زارعیان در این خصوص گفت: اگرچه طراحی این نرم افزار جزء وظایف ما نیست اما سعی مان بر این است که تا پایان ماه جاری نرم افزار فارسی نویس sms را برای استفاده عموم بر روی پرتال شرکت ارتباطات سیار قرار دهیم.

وی همچنین در خصوص گوشی هایی که فاقد پشتیبانی فارسی هستند یادآور شد: در زمان حاضر گوشی های معدودی فاقد پشتیبانی زبان فارسی هستند که به دلیل قدیمی بودن آن کارایی زیادی برای مردم نخواهد داشت؛این موارد جزء استثنائات است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه از 20 اسفند ارسال پیامک با فونت فارسی 89 ریال محاسبه شده است خاطرنشان کرد: مابه التفاوت این قیمت برای مشترکانی که از sms فارسی استفاده کرده اند در قبوض دوره بعد اعمال خواهد شد.

تحلیلگران بر این باورند که اگرچه این تصمیم دولت در راستای حمایت از خط و زبان فارسی شکل گرفت اما به دلیل نبود امکانات لازم در اکثر گوشی های موبایل برای ارسال sms با فونت فارسی ، مشترک مجبور است پیام کوتاه خود را به صورت فینگلیش ارسال کند که هزینه بیشتری نسبت به گذشته باید پرداخت کند.

وزیر ارتباطات بارها ثبات در تعرفه خدمات پایه را از جمله افتخارات دولت نهم عنوان کرده است.

  • ۸۷/۰۳/۳۱

نظرات  (۱)

امسال راهنماش رو گذاشتن سال 88 خود نرم افزار رو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">