ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیشنهاد کاهش پلکانی تعرفه واردات گوشی

| چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت صنایع و معادن برای تعیین تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به صورت CKD و SKD و CBU یک جدول چهار ساله را به کمیسیون ماده یک ارائه داده است.

علیرضا طهماسبی ـ وزیر صنایع و معادن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت ایسنا، با تاکید بر این که تعرفه 10 درصدی وارداتی CKD و SKD گوشی تلفن همراه در کمیسیون ماده یک به تصویب رسیده؛ نه شورای اقتصاد، گفت: کمیسیون ماده یک متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصاد، صنایع و معادن، بازرگانی، جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت است و نهایی شدن تصمیم این کمیته نیازمند تایید وزیران عضو این کمیسیون است که پس از آن توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت صنایع برای تعیین تعرفه واردات گوشی تلفن همراه طی چهار سال آینده جدولی را به کمیسیون ماده یک پیشنهاد داده که در سه بخش تعرفه CBU، CKD و SKD تهیه شده است.

وی با بیان این که براساس این پیشنهاد تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تا چهار سال آینده به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت، افزود: تعرفه CKD تقریبا ثابت خواهد بود و تعرفه SKD افزایش خواهد یافت.

طهماسبی با بیان این که به منظور انتقال تکنولوژی تولید گوشی تلفن همراه با استفاده از قطعات CKD، تعرفه SKD یک سیر صعودی را خواهد داشت، گفت: تعرفه 10 درصدی واردات CKD و SKD که به تصویب کمیسیون ماده یک رسیده، از نظر وزارت صنایع قابل قبول است.

وی با بیان این که براساس پیشنهاد وزارت صنایع تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به صورت SKD طی چهار سال از 10 درصد به 30 درصد خواهد رسید، گفت: پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات گوشی به صورت CBU در این مدت به 40 تا 45 درصد کاهش و تعرفه واردات به صورت CKD تقریبا همان 10 درصد باقی خواهد ماند.

وزیر صنایع و معادن با بیان این که در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران در زمینه تولید گوشی تلفن همراه منتظر تعیین نهایی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه هستند، گفت: هم اکنون چهار پیشنهاد برای تولید گوشی تلفن همراه در داخل وجود دارد؛ ولی متاسفانه به دلیل وجود برخی ساز و کارهای بروکراتیک در کشور تعیین تعرفه‌ها دچار تاخیر شده و با توجه به این که تنها تعرفه CBU کافی نیست، باید هرچه سریعتر تعرفه واردات به صورت CKD و SKD و حتی جهت‌گیری زمانی تغییر تعرفه‌ها نیز تصویب شود تا سرمایه‌گذاری سریع‌تر انجام شود.

  • ۸۵/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">