ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش‌های فنی سامانه بورس بی‌سابقه است

| سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

میانگین تعداد معاملات در سامانه های معاملاتی بورسی روزانه از بیست هزار به یک میلیون و دویست هزار افزایش پیدا کرده است لذا، بارگذاری سنگین معاملات به دلیل حجم زیاد، باعث ایجاد چالش های جدیدی در سامانه شده است.

علی عبدالهی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در خصوص ارتقاء سامانه معاملاتی بازار سرمایه بیان داشت: طی جلسات برگزار شده در سازمان بورس و اوراق بهادار؛ برنامه های این سازمان برای ارتقاء سطح پایداری سامانه های معاملاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
وی در این خصوص ادامه داد: افزایش بسیار زیاد تعداد معاملات و فشار خیلی زیاد روی سامانه، علیرغم تمهیداتی که از قبل اندیشه شده چالش های فنی جدیدی را پدید آورده که تا کنون سابقه نداشته.
عبدالهی گفت: در همین راستا با بررسی پیشنهادات و گزینه های مختلف مقرر شد در کوتاه مدت با تحلیل نتایج شبیه سازی ها، بررسی دقیق تر موضوع و انجام اقدامات فنی مشکلات حل و فصل شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد در ادامه بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که در میان مدت بروز رسانی سامانه و بومی سازی آن با سرعت بیشتری صورت پذیرد. همچنین شرکت های بورس و فرابورس می توانند در جهت طراحی و پیاده سازی سامانه های معاملاتی اقدامات لازم را در کنار سایر گزینه ها انجام دهند.

  • ۹۸/۱۲/۲۷

سازمان بورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">