ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان همراه‌اول چند روزی است که با تبلیغات متعدد این اپراتور و دعوت از آنها برای تعویض سیم‌کارت‌های خود به نسل جدید موسوم به یوسیم مواجه هستند.

برای این منظور همراه‌اول البته طرح‌های تشویقی متعددی نیز در نظر گرفته که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت، قبل از آن اما باید به دو سوال مهم پاسخ داد، نخست اینکه اصلا چرا همراه‌اول از مشترکان خود تقاضای مهاجرت به یوسیم را دارد و پرسش دوم اینکه این اقدام چه سودی برای مشترکان همراه اول دارد؟

با پاسخ به سوال دوم شروع می‌کنیم. در دنیا اصولا فناوری‌های نرم‌افزاری و ارتباطی همواره از تجهیزات سخت‌افزاری جلوتر هستند. برای مثال این سیستم‌های عامل انواع گوشی و کامپیوتر است که با پیشرفت‌های خود و ارایه خدمات بهتر، بیشتر و امنیت بالاتر، سخت‌افزارها را نیازمند ارتقا کرده و می‌کنند و امروز ما با گوشی‌ها و کامپیوترهایی به مراتب پیشرفته‌تر و قوی‌تر مواجه هستیم.

 

ویژگی‌های سیم‌کارت یوسیم

فناوری ارتباطی سیم‌کارت‌ها نیز از همین منطق پیروی می‌کنند. به این معنی که با پیشرفت نسل‌های ارتباطی از جمله 3G و 4G و این روزها 5G علاوه بر نیاز به ارتقای تجهیزات گوشی‌ها، فناوری بکاررفته در سیم‌کارت‌ها نیز برای کارایی بهتر نیازمند به‌روزرسانی هستند.

در حال حاضر آخرین فناوری موجود در سیم‌کارت‌ها، یوسیم نام دارد که به کاربران خود امکان  بهره‌مندی از سرعت اینترنت تا چهار برابر نسل‌های قبلی، کیفیت بالاتر برای انتقال اطلاعات و دیتا و در نهایت کیفت بالاتر در برقراری ارتباط و مکالمه را فراهم می‌کنند.

حالا باز گردیم به پرسش اول و فایده تعویض سیم‌کارت برای همراه‌اول. پاسخ تا حدودی روشن و کوتاه است، امکان ارایه خدمات بهتر و رضایتمندی بیشتر مشترکان برای استفاده حداکثری از بسترها و خدمات ایجاد شده از سوی همراه اول.

به همین منظور از ابتدای بهمن ماه سال 97 تا پایان دیماه سال 98 (بازه زمانی یک ساله) کلیه مشترکان اعتباری و دائمی همراه اول که در طول این بازه زمانی برای نخستین بار اقدام به تعویض به یو‌‌سیم کرده و شروع به استفاده از اینترنت 4G  کنند، شانس برنده شدن یک پیشنهاد تشویقی ویژه را خواهند داشت. این پیشنهاد تشویقی یک سیم‌کارت رویایی است که استفاده از اینترنت با آن تا یک سال رایگان است.

 

ویژگی‌های طرح

اما برای برنده شدن یوسیم رویایی، مشترک می‌بایست سه شرط را داشته باشد:

در بازه زمانی طرح اقدام به تعویض یوسیم کند.
گوشی مشترک از 4G  پشتیبانی کند.
در بازه زمانی طرح شروع به استفاده از 4G کند.
فرآیند مشخص شدن برندگان یوسیم رویایی با استفاده از روش اعداد تصادفی بوده و در طول طرح ۱۰۰۰ مشترک برنده یوسیم رویایی خواهند شد.
چنانچه سیم‌کارت مشترکی رویایی باشد، پس از اولین استفاده از اینترنت 4G طی پیامک به وی اطلاع رسانی خواهد شد.
مشترک با استفاده از یک کد دستوری می‌تواند رویایی بودن سیم‌کارت خود را استعلام کند.

نکته قابل توجه اینکه طرح موسوم به یوسیم رویایی نیاز به فعال‌سازی خاصی ندارد. در صورتیکه مشترک در بازه زمانی تعیین شده اقدام به تعویض یوسیم کرده و شروع به استفاده از اینترنت 4G کند، در این طرح شرکت داده می‌شود.

برای این منظور کد دستوری  درخواست استعلام یوسیم رویایی *10*390# است.

 

لزوم توجه به چند نکته:

برای این بسته یک حد مصرف منصفانه تعریف شده که در صورت عبور مصرف اینترنت از این حد، به مشترک اطلاع رسانی شده و بسته وی غیرفعال خواهد شد.
در صورتی‌که مصرف اینترنت مشترکی از حد مصرف منصفانه فراتر رود، می‌تواند بسته‌های عادی اینترنت همراه را خریداری و استفاده کند.
در صورت تغییر مالکیت سیم کارت، بسته هدیه یوسیم رویایی غیرفعال خواهد شد.

و در نهایت ایکه اسامی برندگان به صورت ماهیانه در پورتال همراه‌اول (mci.ir) اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">