ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ژاپن هم خرید از 'هواوی' را متوقف می کند

| شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

ژاپن اعلام کرده است نهادها و شرکت های دولتی این کشور را از خرید تجهیزات از شرکت های مخابراتی 'هواوی' و 'زد تی یی' چین منع می کند.

به گزارش ایرنا روزنامه یومیوری ژاپن روز شنبه گزارش کرد این خبر پس از آن منتشر شده است که 'سابرینا منگ وانگژو' مدیر مالی شرکت 'هواوی' به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شد و دادگاهی شد.
شرکت های هواوی و 'زد تی یی' بزرگترین شرکت های مخابراتی و سازندگان تلفن های هوشمند چین و جهان هستند که حالا ژاپن می گوید شرکت ها و سازمان های دولتی خود را از معامله با آنها منع می کند.
گزارش حاکی است که آمریکا شرکت های دولتی ژاپن را هم بشدت تحت فشار قرار داده است تا مراقب ارتباطات خود با این شرکت های مخابراتی باشند که متهم به جاسوسی هستند.
نیوزیلند و استرالیا نیز این شرکت ها را از توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت در دو کشور محروم کرده است و پس از آنها نوبت به آمریکا و ژاپن رسیده است تا ممانعت هایی برای فعالیت آنها در نظر بگیرند.
این نشریه ژاپنی می نویسد مباحثی در دولت برای ممنوعیت خرید نهادهای دولتی ژاپن از این شرکت های چینی مطرح شده است و تجدید نظر در برخی از مقررات ذی ربط نیز از روز دوشنبه شروع می شود.
با این حال گزارش حاکی است ژاپن ممکن است به طور مستقیم به شرکت های هواوی و 'زد تی یی' اشاره نکند اما قصد دارد تجدید نظری در مقررات و ضوابط امنیتی برای بستن قراردادها در نظر بگیرد که شامل حال شرکت های چینی هم خواهد شد.
'یوشیهیدا سوگا' سخنگوی دولت ژاپن در ارتباط با این مساله حاضر به پاسخگویی درباره شرکت های چینی نشد اما تایید کرد که ژاپن با آمریکا در زمینه مخابراتی و فناوری و مسایل سایبری در ارتباط نزدیک است.
وزارت خارجه چین به این گزارش های رسانه ای واکنش نشان داده و از بابت انتشار چنین اخباری ابراز نگرانی کرده و شرکت های 'زد تی یی' و 'هواووی' چین هم حاضر به اعلام نظر در این باره نشده اند.
'گنگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ما دارای روابط و همکاری های اقتصادی خوبی با ژاپن هستیم و امیدواریم این کشور اقداماتی ضد شرکت های چینی انجام ندهد که باعث مختل شدن فعالیت آنها در بازار ژاپن می شود زیرا این کار به روابط تجاری و اقتصادی دوطرف لطمه خواهد زد.
هواوی به عنوان یک شرکت بزرگ مخابراتی چین که حالا رقیبی جدی برای شرکت اپل آمریکا تبدیل شده از فروشندگان تجهیزات شبکه به شرکت های خصوصی ژاپنی مانند 'ان تی تی دوکومو' و شرکت 'کی دی دی آی' است.

  • ۹۷/۰۹/۱۷

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">