ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرلشکر ارتش ویلیام هارتمن، توسط جو بایدن به عنوان معاون بعدی فرماندهی سایبری ایالات متحده منصوب شده است که اصلاحات اساسی در رهبری سازمان برتر جنگ دیجیتال ارتش را تکمیل خواهد کرد.
 هارتمن، که از سال 2019 نیروی ماموریت ملی سایبری نخبگان فرماندهی سایبری را رهبری می‌کند، روز سه‌شنبه برای سومین پست خود نامزد شد، اگرچه سوابق کنگره مشخص نمی‌کند که دقیقا کدام پست به اون داده خواهد شد.
یک منبع کنگره تأیید کرده که هارتمن به عنوان فرد شماره 2 جدید فرماندهی انتخاب شده است، ارتقایی که هفته ها در مورد آن در داخل فرماندهی شایعاتی وجود داشته است.
در صورت تایید سنا، هارتمن جایگزین ژنرال تیموتی هاگ خواهد شد.
دولت روز چهارشنبه رسماً اعلام کرد که هاگ نامزد رئیس جمهور برای هدایت فرماندهی سایبری و آژانس امنیت ملی است و جایگزین ژنرال ارتش پل ناکاسونه می شود که پس از بیش از پنج سال در سمتی دوگانه بازنشسته می شود.
هارتمن سالها سابقه کار در فرماندهی سایبر و با هاگ دارد.
قبل از رهبری نیروی ماموریت ملی سایبری، او به عنوان معاون فرمانده ستاد مشترک نیروی زمینی-ارتش سایبری، نظارت بر تیم‌های دیجیتال و عملیات در آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا را بر عهده داشت.
او سپس به عنوان رئیس نیروی ماموریت ملی سایبری، جانشین هاگ شد که ابتدا در سال 2014 فعال شد و اکنون متشکل از 39 تیم سایبری مشترک با بیش از 2 هزار پرسنل نظامی و غیرنظامی است و به عنوان رهبر مشترک فرماندهی سایبری در یک کارگروه امنیتی انتخابات مشترک با آژانس امنیت ملی آمریکا است که برای انجام حفاظت از انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرگرم هستند.
هارتمن ماه گذشته در کنفرانس آر اس اس (RSA) در سانفرانسیسکو برخی از این اقدامات علیه هکرهای ایرانی را علنا فاش کرده بود.
این نیرو در حال انجام یک مأموریت شناسایی در فضای مجازی خارجی بود که متوجه شد پایونیر کیتن، یک گروه هکری مرتبط با ایران، به زیرساخت‌های محلی یک شهر دسترسی پیدا کرده است که برای ثبت نتایج رأی‌گیری برای انتخابات ۲۰۲۰ استفاده می‌شده است.

هارتمن به خبرنگاران می گوید: تنها چیزی که به شما می‌گویم این است که ما توانستیم بیرون برویم و دسترسی آنها به این شبکه‌ها را اصلاح کنیم.

در دوران تصدی هارتمن، نیروی ماموریت ملی سایبری در سبد و اهداف امنیت ملی فرماندهی، مانند امنیت انتخابات، تقویت نیروهای اوکراین در برابر هکرهای روسی و نبردهای مداوم علیه جاسوسی دیجیتال و باج افزار، به مرکزیت تبدیل شده است.
زیربنای همه این کارها، مأموریت های «شکار رو به جلو» فرماندهی برای مطالعه دست اول تاکتیک های دیجیتالی دشمنان خارجی و به دست آوردن نمونه های بدافزار جدید بوده است.
تعداد چنین مأموریت‌هایی در سال‌های اخیر افزایش یافته است و پرسنل آمریکایی تا به امروز در نزدیک به 22 کشور از جمله چندین بار در اوکراین مستقر شده‌اند.
ناکاسونه در اوایل این ماه در گفت و گو با خبرنگاران پیش بینی کرده بود که با ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، ماموریت ها افزایش خواهند یافت.
ناکاسونه، که خود رئیس سابق نیروی ماموریت ملی سایبری نیز می باشد، می گوید: شرط می‌بندم که درخواست بزرگ‌تری برای آن در مورد عملیات‌های شکار رو به جلو وجود دارد. کشورهای ناتو در حال تلاش برای تقویت دفاع سایبری خود هستند.

نیروی ماموریت ملی سایبری چنان به فرماندهی سایبری تبدیل شده است که اواخر سال گذشته، وزیر دفاع لوید آستین به آن اجازه داد تا به یک سازمان تابعه دائمی در این فرماندهی تبدیل شود.
نامزدی هارتمن به این معنی است که سپاه دیجیتال فرماندهی نیز به یک رئیس جدید نیاز خواهد داشت.
منابع به خبرگزاری ریکورد (The Record) می گویند که سرلشکر لورنا ماهلاک، که سال گذشته اولین ژنرال زن سیاهپوست در تاریخ نیروی تفنگداران دریایی شد، به احتمال زیاد این جایزه را دریافت خواهد کرد.
ماهلاک، که منابع می گویند از حمایت ناکاسونه برخوردار است، در حال حاضر به عنوان معاون مدیر پشتیبانی رزمی اداره امنیت سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا فعالیت می کند.
یک سخنگوی  نیروی ماموریت ملی سایبری درخواستی را برای اظهار نظر به وزارت دفاع ارجاع داده است اما سخنگوی پنتاگون از اظهار نظر خودداری کرده است. (منبع:  سایبربان)

  • ۰۲/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">