ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاربران در حال فراموش کردن فیس‌بوک هستند

| شنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

گزارش سه ماه چهارم سال گذشته‌ی میلادی شرکت بزرگ متا آمارهای عجیب و غریبی را به نمایش گذاشته و اگر با دقت به آن‌ها نگاه کنیم در میابیم که انگار رفته رفته دوران شبکه اجتماعی فیسبوک در حال گذر است و تمام این‌ها هم به دلیل افزایش تبلیغات و جذب کمتر مخاطب به نسبت سال‌های قبل است. اما به راستی چرا کاربران فیسبوک پیوسته در حال کم شدن هستند؟ دلیل ارتباط نگرفتن افراد با این شبکه‌ی اجتماعی چیست؟

 

کاربران فیسبوک کجا رفته‌اند؟
در گزارش سه ماه چهارم سال گذشته‌ی متا به وضوح درج شده که ظاهرا جابجایی نام فیسبوک به متا با افت شدید سهام این شرکت همراه بوده است. شاید برای شما هم جالب باشد که این افت شدید سهام شرکت متا به چه میزان است! تقریبا 200 میلیارد دلار و ظاهرا همچنان این کاهش قیمت سهام هم ادامه‌دار است. تمام این‌ها نشان می‌دهد که تغییر نام تجاری فیسبوک به متا برای منحرف کردن سرمایه گذاران (از مشکلات کسب و کار اصلی این شبکه اجتماعی) کافی نبوده است.

آنطور که در آمارها آمده، نه تنها رشد کاربران فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در سه ماهه گذشته ثابت بوده بلکه وبسایت فیسبوک (تنها در آمریکای شمالی) روزانه 1 میلیون کاربران را از دست می‌داده. تمام این‌ها در حالی است که آمریکای شمالی بیشترین سهم را از درآمد مبتنی بر تبلیغات این شرکت داشته است. این کاهش کاربران در آمریکای شمالی منجر به کاهش کلی کاربران این وبسایت در دنیا شده و حال سخنگوی این شرکت تایید می‌کند که این وبسایت برای اولین بار در تاریخ خود با مشکل کاهش کاربران روزانه دست و پنجه نرم می‌کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این میزان کاهش کاربران فیسبوک به چه میزان است! فیسبوک در سه ماهه سوم سال گذشته میزان 1.93 میلیارد کاربر فعال داشته که اکنون به 1.29 میلیارد نفر رسیده است و همین باعث وحشت مسئولان فیسبوک شده است. کارشناسان آماری این شرکت بر این باورند که این کاهش جمعیت کاربران احتمالا به دلیل عدم ارتباط جوانان نسل جدید با فیسبوک است. هر چند که شرکت متا همچنان از گفتن میزان کاربران فعال شبکه اجتماعی اینستاگرام سر باز می‌زند اما با یک حساب کلی می‌توان متوجه شد که کاربران روزانه‌ی تمام برنامه‌های متا به سختی به 2.82 میلیارد نفر می‌رسند و شاید جالب باشد که بدانید تنها در سه ماهه گذشته 10 میلیون نفر به این تعداد اضافه شده‌اند.

از تمام این‌ها که بگذریم باید قبول کنیم که شرکت متا همچنان به شدت سودآور است! این شرکت تنها در سال گذشته‌ی میلادی 40 میلیارد دلار سود کسب کرده که بیشتر آن از طریق تبلیغات بوده است. عینک واقعیت افزوده این شرکت، نرم افزار واقعیت مجازی آن، هدست Quest VR و دیگر بخش‌های آن هنوز به مرحله‌ی سودآوری نرسیده‌اند اما تبلیغات این شرکت به حدی است که این کمبود را جبران می‌کند.

شرکت متا در آینده قرار است آزمایشگاهی از واقعیت مجازی را به کاربران تقدیم کند که ترکیبی از AR و VR به شمار می‌رود و همه از آن به عنوان آینده یاد می‌کنند اما واضح است که بزرگ‌ترین مشکل شرکت متا در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی آن و تجارت مربتط به آن‌هاست که اگر به زودی علاج نشود، شاید این شرکت نتواند به رویاهای خود دست پیدا کند.

منبع:  سخت افزار مگ

  • ۰۰/۱۱/۱۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">