ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو شورای شهر تهران گفت: توجه به پایداری کسب و کارهای اینترنتی ضرورت دارد و به دلیل بی‌توجهی وزیر ارتباطات در این زمینه براساس قانون شورا تذکر می‌دهم.
به گزارش فارس، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران پس از سخنان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در شورای شهر درباره کسب و کارهای اینترنتی در پایتخت اظهار داشت: بدون شک اخلالگری و ایجاد ناامنی محکوم است، چرا که امنیت شهروندان را هدف قرار می‌دهد، ولی این اقدامات کور و بی‌اثر نباید زمینه‌ساز اخلال در کسب و کارهای اینترنتی و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شود.

وی افزود: هر دقیقه اختلال در روند فعالیت کسب و کارهای اینترنتی زمینه زیان و عدم کسب درآمد برخی از شهروندان را به ویژه در حوزه تاکسی‌های اینترنتی به همراه دارد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: باید تدبیر و تمهیدات لازم در زمینه پایداری کسب و کارهای اینترنتی و ارائه خدمات الکترونیک به عنوان یکی از ارکان اقتصاد شهری فراهم شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم شهر در اجرای بند 2 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره توجه به پایداری کسب و کارهای اینترنتی و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان، به وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات تذکر می‌دهم.

وی تصریح کرد: امیدارم با اقدام به موقع و اهتمام آقای جهرمی وزیر ارتباطات شاهد توجه بیش از پیش به تاب‌آوری کسب و کارهای اینترنتی و پایداری خدمات اینترنتی به شهروندان باشیم.

 

نباید خود را با اینترنت ملی محصور کنیم
ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: واقعیت این است که نمی‌شود با بال‌های گنجشک جسم عقاب را به پرواز درآورد، ما نمی‌توانیم با اینترنت ملی و با محصور کردن خودمان در ظرف جغرافیایی خودمان، با دنیا رقابت کنیم.

«حجت نظری» روز سه شنبه در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد تاکید کرد:‌ امروز عده‌ای در کشور در تلاش هستند تا وضع موجود را حفظ کنند و اینترنت ملی را جایگزین اینترنت کنند، در حالی که اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا نمی‌تواند ما را به اهداف والا نزدیک کند.

وی با بیان اینکه نیازمند تغییر نگاه مدیریت شهری به حوزه کارآفرینی و استارتاپ‌ها(کسب و کار نوپا) هستیم. اظهار داشت: تغییر در نگاه به کسب و کار اینترنتی هم باید در حوزه اجرا و هم در حوزه سیاستگذاری ایجاد شود.

نظری با اشاره به اینکه یکسال پیش مصوبه‌ای با عنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون داشتیم که تاکنون اجرا نشده است، افزود: از همان زمان تاکنون برخی در شهرداری تنها برای مغازه‌داران حق قائل بودند و در حال حاضر نیز همین نگاه وجود دارد، اما شهرداری باید تغییر کند و به روز شود.

وی عنوان کرد:‌ برای رسیدن به درآمد پایدار،‌ باید فن آوری‌های نو و ورود به مشاغل جدید را به رسمیت بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">