ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارگران آمازون در آلمان اعتصاب می‌کنند

| سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

یک اتحادیه کارگری در آلمان از کارگران انبارهای آمازون خواسته، اعتصابی چند روزه را آغاز کنند. اتحادیه کارگری مذکور ادعا می‌کند آمازون به سودآوری دست یافته و باید دستمزد کارگران را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه کارگری «وردی» از کارگران در ۶ انبار آمازون واقع در آلمان خواسته به مدت ۴ روز اعتصاب کنند. این اقدام، جدیدترین تلاش اتحادیه کارگری مذکور برای وادار کردن آمازون برای به رسمیت شناختن قراردادهای دسته جمعی است.

«وردی» اعلام کرد اعتصابات در انبارهای آمازون واقع در راینبرگ، ورن، کوبلنز، لیپ زیگ و دو انبار دیگر در بدهرسفلد نشان دهنده آغاز غیر رسمی مذاکرات برای دستمزد در صنعت خرده فروشی و ارسال سفارش است. قرار است مذاکرات مذکور در هفته‌های آینده شروع شود.

نماینده این اتحادیه کارگری گفت: آمازون در بحران ویروس کرونا به سودآوری دست یافته است. به همین دلیل تنها باید اجتناب از پرداخت دستمزد در اینجا متوقف شود.

وردی خواهان افزایش ۴.۵ درصدی کارگران در بخش خرده فروشی و ارسال سفارش است.

این درحالی است که کارزار آمازون و اتحادیه‌های کارگری در آلمان سابقه‌ای طولانی دارد. اتحادیه‌های کارگری خواهان دستمزد بهتر و بهبود شرایط برای کارگران هستند. اتحادیه‌های کارگری از سال ۲۰۱۳ تاکنون بارها اعتصاب کرده‌اند.

آلمان پس از آمریکا دومین بازار بزرگ آمازون به حساب می‌آید.

این خرده فروشی آنلاین ادعا می‌کند دستمزد و مزایای ایده آلی به کارگرانش پرداخت می‌کند.

  • ۰۰/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">