ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش حقوق تیم کوک به علت ضعف عملکرد اپل

| يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

حقوق دریافتی تیم کوک مدیرعامل اپل در سال جاری میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش می‌یابد و علت این امر کاهش درآمد اپل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، تیم کوک در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱.۶ میلیون دلار حقوق گرفته است که این رقم در مقایسه با حقوق ۱۵.۷ میلیون دلاری تیم کوک در سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

اسنادی که توسط خود شرکت اپل منتشر شده، نشان می‌دهد عملکرد مالی اپل در سال ۲۰۱۹ ضعیف‌تر از سال ۲۰۱۸ بوده و علت این امر کاهش فروش برخی تولیدات محبوب این شرکت و به خصوص گوشی آیفون بوده است.

حقوق سالانه پایه تیم کوک در شرکت اپل سه میلیون دلار است ولی وی بر مبنای عملکردی که دارد پاداش‌هایی دریافت می‌کند و البته ممکن است جریمه هم بشود.

کل پاداشی که تیم کوک در سال ۲۰۱۹ بابت عملکرد خود دریافت کرده ۷.۷ میلیون دلار است. رشد فروش اپل در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ تنها ۲۸ درصد بوده که برای هیأت مدیره این شرکت به هیچ وجه راضی کننده نیست. تیم کوک در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۲ میلیون دلار پاداش دریافت کرد. علت این مساله رشد ۱۰۰ درصدی فروش تولیدات اپل در این سال در مقایسه با سال ۲۰۱۷ بود.

کوک در سال ۲۰۱۹ مقدار دیگری مزایا در حد ۸۸۵ هزار دلار دریافت کرد که بخش اعظم آن صرف تأمین امنیت وی و هزینه‌های نگهداری و پرواز جت خصوصی او شد.

  • ۹۸/۱۰/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">