ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش خروجی های اینترنت

| دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:اینترنت مزایا و مضرات فراوان دارد، ما باید بکوشیم که مضرات اینترنت را به حداقل کاهش دهیم و از مزایای آن نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دکتر عبدالمجید ریاضی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های مخابراتی در شیراز افزود: کسانی که اینترنت را طراحی کردند و به جهان ارائه دادند دلسوز ما و کشورهای دیگر نیستند، آنها به دنبال منافع خودشان هستند که از این راه به مقاصد خود برسند.

وی اظهارداشت : وقتی قدرتهای استکباری هر روز خوشحال‌تر هستند که موتور اینترنت در کشورهای بیشتری به حرکت می‌افتد معلوم است که به دنبال دسترسی به منابع اطلاعاتی و منفعت‌های خود هستند.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ماباید بکوشیم از اینترنت برای رشد، کرامت انسانی و تعالی کشور خود بهره گیریم.

ریاضی با بیان اینکه در سالهای گذشته کشورمان از ‪ ۳۰۰‬خروجی به اینترنت جهانی متصل بود گفت: اخیرا با برنامه‌ریزی‌های گسترده این خروجی‌ها کم شده است و در عین حال که خدمات اینترنت به کاربران ارائه می‌شود مشکلات امنیتی استفاده از اینترنت نیز کم شده‌است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، وی اظهارداشت : کثرت در خروجی اتصال به اینترنت در کشور علاوه بر مسایل امنیتی هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کرد که از این هزینه‌ها نیز جلوگیری شده است.

این مقام‌مسوول گفت که ‪ ۹۹/۹‬درصد از صندوق‌های پست الکترونیک در کشور از خدمات یاهو، جی‌میل و هات میل استفاده می‌کنند و گفت:استفاده‌از این صندوق‌ها از نظر امنیتی مشکل دارد و در طراحی شبکه ملی اینترنت رفع مسایل امنیتی در اولویت بوده است.

  • ۸۶/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">